Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digitalkamera igen..

Produkter
(logga in för att koppla)
beror inte på märket, utan på modellen, C-5050 känns kanonbra tycker jag, metall..mkt hög kvalitétskänsla.

Säkert, men rätt stor med tanke på att ccd -cellen är 7x5mm - som en nagel, betydligt mindre än för en APS.

/Göran

japp, men så har den ett ljusstarkt objektiv oxå.

personligen så tycker jag gränsen för att kameran ska vara bekväm att använda går vid den storleken..mindre (utan egentligt grepp) känns inte alls bra.

Nikonkamerorna ser rätt sköna ut därvidlag - 4500, 5700 med ett grepp till höger - och ändå inte för klossiga.

Har aldrig provat ngn. dock. Men med dom små Fuji kamerorerna misstänker jag att det kan bli skakigt. Vore ballt med en, där man körde zoomen manuellt... Finns det?

/Göran

gillar greppet på 995, men 4500 och 5700 greppen tycker jag är för litet..får inte alls något bra grepp om dem.

nopp, finns ingen sån kamera (liten med manuell zoom), det är synd.

Senast ändrad:
hum hum.. svårt detta. Det verkar som jag blivit fäst vid Konican 5Mpix och Olympusen c50, men eftersom konican bara säljs i expertbutiker så har jag haft svårt att få "känna" på den liksom starta den kolla i menyerna och så vidare. På det stället som jag skall köpa olympusen funkar det fint.. inga problem där med batterier od. Hur är det igentligen, är jag onormal och begär jag för mycket av expert när jag vill testa kameran?

Så frågan består.. C50 vs KD 500Z

/jocke

Att välja vilken kamera att köpa är bland det roligaste som finns... Leta upp recensioner, kolla data, läsa blaskor, fundera på vad man verkligen behöver o.s.v... Brukar till slut bli lite stressigt - och så slår man till... Min favorithobby faktiskt - men lite dyr i längden :)

/Göran

p.s. "Slog till" i fredags och har nu en S45 + en i950 att undersöka - lära mig. Bara att öppna kartongen och försiktigt ta ur handboken är sann glädje. Det är alltså inte sant som Thorsten Ehrenmark påstod att: All glädje utan rotmos är konstlad glädje :)

d.d.

vad är en i950?

Det verkar som det står mellan dessa kameror för mig just nu:

Olympus C50Z
Konica KD-500Z
Canon S45
Nikon Coolpix 4300 (svart) :)
eller kanske köra Minolta F100 igen..

hmm..

svårt att bestämma sig..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar