Annons

Digitalkamera för nybörjare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Micke Ö

Aktiv medlem
Tänkte att jag skulle ge mig i den här fina världen av digitalkameror, vad rekomenderas? Jag hade tänkt mig en kamera i 5-6.000kr klassen, men vet inte riktigt vad man ska titta efter. Bra/dåliga märken?

Edit: Tittade lite på en Fuji Finepix 2800z, någon som har erfarenheter av den?

Jag tror personligen att dessa kameror är ett mycket bättre alternativ:

Olympus C-3020 Zoom
Nikon coolpix 775
Canon digital IXUS V/300
Minolta Dimage S304

Peter_o skrev:
Jag tror personligen att dessa kameror är ett mycket bättre alternativ:

Olympus C-3020 Zoom
Nikon coolpix 775
Canon digital IXUS V/300
Minolta Dimage S304

Har du någon speciell motivering till detta? Eftersom jag är ganska grön så skulle det vara kul att veta vad du tittat efter när du rekomenderat dessa?

Att välja en digital kamera handlar mycket om smak och behov.
Det jag tycker är bra, tycker kanske du är dåligt osv.

Jag tycker personligen att fujifilm`s kameror har mycket brus i sina bilder och skulle därmed heller ha köpt en annan kamera.

Fp 2800 har en fantastisk zoom, men det är enligt min mening också det enda den har. :(

Läs vad andra tycker om 2800 på dpreview

Jag har tittat närmare på de kameror du föreslog och har nästan bestämt mig för att satsa på en Olympus Camedia 3020z. Så jag tackar för din hjälp och hoppas på en trevlig vår med min nya fina digitalkamera :)

Om du lyckas få tag på en så skulle jag även kolla på en olympus C2100. Du får en otrolig zoom, även om den bara har 2.1MP. Den har utgått ur sortimentet, men vissa ställen kan ha den kvar. Cyberphoto.se sålde den för 4400:- innan den tog slut, vilket får anses väldigt prisvärt för en så rolig kamera.

Jag läste lite om den också men har inte hittat någon återförsäljare som har den i lager!

Hittade den på PcExpress som har den i lager, men dom ville ha 9997kr för den!

9997 låter lite dyrt för en utgående modell..

Men jag är enig med Erik... hittar du den till 4400,- så köp köp köp!! :D

Du får mycket kamera för pengarna! Inte många kameror som har 10x optisk zoom med bildstabilisator!

Annars tror jag att 3020 också är ett utmärkt val! ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar