Citat från meddelande som meddelas i samband med att en ny tråd skapas:
-"Skapa ny diskussion
OBS! Läs detta först:
Innan du startar en ny diskussion, tex en fråga om viss kamera, sök först bland äldre diskussioner för att se om någon annan inte redan har tagit upp ämnet. Notera att det går bra att fortsätta i en äldre diskussion, den kommer då överst på listan igen och fler kommer se den och delta."... slut citat.
Alltid kul att slänga in ett litet debattinlägg för att se hur det biter :-O
I mitt inlägg påstod jag att det var lathet att ställa samma fråga som ställts nyligen bara för att man inte orkar söka. Om man vill diskutera går det utmärkt att göra i den äldre tråden. Speciellt om den har så nära identiskt innehåll. Poängen är att det inte blir så tjatigt eftersom deltagarna lämpligen läser tidigare inlägg och slipper fråga efter samma saker som redan givits svar på.
Dessutom påstod jag att trådskaparen inte var ensam utan att detta är ett allt vanligare förekommande fenomen. (Borde kanske lagt in detta inlägg i en 350D vs D70 vs 20D tråd ;-)
Vidare hävdade jag att det var *sv-rdom* tjatigt när det blev så här.
Vad som är extra roligt att konstatera, är att det alltid finns personer som tydligen ser det som sin uppgift att eskalera ett debattinlägg av denna typ till rejält smaskiga personangrepp. Något som uppenbarligen visar på att man inte har förstått inlägget från början. Men det kan man kanske inte begära att alla ska göra
Nåväl, Roger och Rickard, kan ni inte ta och läsa en gång till. Det vore trevligt att höra om ni kom till samma slutsats som ni gjorde tidigare. Vem vet, kanske ni lyckas undvika poängen än en gång och istället föredrar att hitta på nya förolämpningar
Kreativitet är alltid välkommet på fotosidan.se ;-)
Bästa hälsningar, Niclas Vestman
6 smileys denna gång !!!!