Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digitalbilder, stora utskrifter 1x2m

Produkter
(logga in för att koppla)

RickardForsberg

Avslutat medlemskap
Har fått till en bild som jag blev nöjd med och jag skulle vilja förstora upp bilden till ungefär 1x2 meter eller liknande och ha som en affish hemma, har ni några tips på labb som gör sådana här förstorningar, just ja, billigt ska det vara också som vanligt :)
tacksam för alla tips
//Rickard

RickardForsberg skrev:
Har fått till en bild som jag blev nöjd med och jag skulle vilja förstora upp bilden till ungefär 1x2 meter eller liknande och ha som en affish hemma, har ni några tips på labb som gör sådana här förstorningar, just ja, billigt ska det vara också som vanligt :)
tacksam för alla tips
//Rickard

Ja, det gör vi. Men vi är inte billiga, men vi är bra. Riktigt bra :)

MVH/Stefan

Re: Re: Digitalbilder, stora utskrifter 1x2m

stefohl skrev:
Ja, det gör vi. Men vi är inte billiga, men vi är bra. Riktigt bra :)

MVH/Stefan

haha, lät lite kul.

men det är bra att vara rakt på sak.

vad skulle det kosta.
och vilken upplösning ska de minst vara i för att inte se ut som havregryns gröt.

SixBySix skrev:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=34255&highlight=Stor+f%F6rstoring

Varför söker folk aldrig längre innan de ställer en fråga. Har latheten blivit epidemisk???
Det blir så fruktansvärt tråkigt när samma j-vla frågor ältas om och om igen.
Tycker snarare det verkar som att drygheten har blivit epidemisk...
Niclas, du har nog missuppfattat litet grann. Detta är ett forum, inget j-vla uppslagsverk. Här diskuterar man, och kommunicerar.
Alla frågor är välkomna, oavsett hur j-vla mycket du än vet, och kan, och känner till, och är så j-vla bäst.

Och Niclas, jag begriper inte varför du går in på en tråd som du vet inte intresserar dig, för du kan ju knappast ha missat vad den handlar om, med en så utmärkt rubrik som denna tråd faktiskt har. Många andra intetsägande rubriker på andra trådar kan ju vara riktigt störande. Men i den här tråden är det enbart du som är störande.

Re: Re: Re: Digitalbilder, stora utskrifter 1x2m

anders_j skrev:
vad skulle det kosta.
och vilken upplösning ska de minst vara i för att inte se ut som havregryns gröt.

11 kr/löpcentimeter om du ska ha på 110 cm bredd. Den lägsta upplösning som vi har arbetat med och som ger ett acceptabelt resultat är cirka 70 ppi. Men då krävs det att bilden är skarp från början.

Stefan

SixBySix skrev:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=34255&highlight=Stor+f%F6rstoring

Varför söker folk aldrig längre innan de ställer en fråga. Har latheten blivit epidemisk???
Det blir så fruktansvärt tråkigt när samma j-vla frågor ältas om och om igen.

Tack för alla snabba svar som alltid när man behöver veta något här på fotosidan!

Och Niklas, du vet väl att det är obligatoriskt med ett medlemsskap på www.lunarstorm.se **
om man är över 30 år och har 4 st smilylisar i sin presentation... :)

** (en community lik denna fast med språk/medlemmar som jag tror är på ett mer likvärdigt stadium som dig i livet)

Stefan jag var innte och tittade på er hemsida! Det var ju inga dåliga tryck ni gjorde om man säger så!!!!
11 cm per löpcentimeter skrev du såg jag, och 110 cm var det minsta ni gjorde om jag förstog rätt? då blir alltså en förstoring på 200X110 cm ca 200+110x11kr = 3410kr ungefär, eller räknar man på något annat sätt?
Fast ni kanske inte tar er ann sådana småjobb och det förstår jag.

isåfall får jag väl nöja mig med en 80cm förstoring som min lokala fotoaffär gör.

Mvh /Rickard

Tror han menade 11 kr löpcentimetern vid 110 cm bredd...DVS 11*200 om du vill ha en 2 m * 1,1 m bild? Alltså 2200:-?

Citat från meddelande som meddelas i samband med att en ny tråd skapas:
-"Skapa ny diskussion
OBS! Läs detta först:
Innan du startar en ny diskussion, tex en fråga om viss kamera, sök först bland äldre diskussioner för att se om någon annan inte redan har tagit upp ämnet. Notera att det går bra att fortsätta i en äldre diskussion, den kommer då överst på listan igen och fler kommer se den och delta."... slut citat.

Alltid kul att slänga in ett litet debattinlägg för att se hur det biter :-O

I mitt inlägg påstod jag att det var lathet att ställa samma fråga som ställts nyligen bara för att man inte orkar söka. Om man vill diskutera går det utmärkt att göra i den äldre tråden. Speciellt om den har så nära identiskt innehåll. Poängen är att det inte blir så tjatigt eftersom deltagarna lämpligen läser tidigare inlägg och slipper fråga efter samma saker som redan givits svar på.
Dessutom påstod jag att trådskaparen inte var ensam utan att detta är ett allt vanligare förekommande fenomen. (Borde kanske lagt in detta inlägg i en 350D vs D70 vs 20D tråd ;-)
Vidare hävdade jag att det var *sv-rdom* tjatigt när det blev så här.
Vad som är extra roligt att konstatera, är att det alltid finns personer som tydligen ser det som sin uppgift att eskalera ett debattinlägg av denna typ till rejält smaskiga personangrepp. Något som uppenbarligen visar på att man inte har förstått inlägget från början. Men det kan man kanske inte begära att alla ska göra :)

Nåväl, Roger och Rickard, kan ni inte ta och läsa en gång till. Det vore trevligt att höra om ni kom till samma slutsats som ni gjorde tidigare. Vem vet, kanske ni lyckas undvika poängen än en gång och istället föredrar att hitta på nya förolämpningar :) Kreativitet är alltid välkommet på fotosidan.se ;-)

Bästa hälsningar, Niclas Vestman :)
6 smileys denna gång !!!!

SixBySix skrev:
eskalera ett debattinlägg av denna typ till rejält smaskiga personangrepp.

Nu får du väl ge dig! du är väl en vuxen människa ingen liten duvunge, då måste väl förstå att jag hugger tillbaka när en Besservisser klampar in och ska knäppa på näsan. Det är ju så onödigt och ingen bryr sig om sånna som gör sånna inlägg som du, använd din tid till att få kunskap när du läser i ett forum, för det är det dom är till för.

Tack än en gång för alla bra svar jag fått, Speciellt det sista där Calle, det lät riktigt intressant!

A2 är väl typ 40x60 eller liknande... Dessa priser är saxade från Crimsons site frontweb:

50x75 (Matt eller Blank) 95 kr
70x100 (Matt eller Blank) 180 kr
Dessa priser gäller från första kopian - vi har inget krav på minimibeställning! Ingen expeditionsavgift, endast postens porto tillkommer (42 kronor).

Blir ju inte riktigt så stort men iallafall 70x100 till bra pris.

- Johan

RickardForsberg skrev:
Nu blev jag hoppfyld igen men då var ju självklart sidan under uppdatering, kan ju iofs lyfta upp luren och ringa till dom i morgon... Tack Peter

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar