Annons

Digitaland UK

Produkter
(logga in för att koppla)

Petra.C

Medlem
Funderar på att köpa kamera från Digitaland UK. Kan någon tipsa om leveranstid och säkerhet? Priserna är något lägre än på tex. RobertWhite.
 
Jag beställde ett Canon EF 16-35mm F2.8 II L USM därifrån. De skyltar så fint med "DIGITALAND only supplies genuine stock. We ship all of our stocks from UK". Det är rent bull och båg. Min lins kom från Hong Kong.

Värdet var nedskrivet så det blev bara några hundringar i moms men det är en gråimport så jag måste skicka den till England om jag vill bruka garantin.

Deras garanti gäller för övrigt inte om du inte går in på deras sida och registrerar dig och din produkt på deras hemsida inom 7 dagar från att de har skickat paketet. Jag fick mitt paket efter 6 dagar och såg det direkt. Vet inte om det spelar så stor roll att jag såg det. Känns enklare att köpa ett kamerahus till så jag kan ta del av Canons nya "CPS" och få service gjord på hemmaplan. Hoppas iaf att det ska gå att göra så.

Jag avråder er iaf för att handla från www.mydigitaland.com. Det finns bättre handlare.
 
Tack för svar, jag misstänkte också den gråimport men det var bra att höra från dom som har erfarenhet. Jag tror jag väljer någon annan företag helt enkelt...
 
Men då det kommer till optik borde det väll inte spela nån roll eller?

Det kommer inte med något garantibevis från Canon. De bifogar ett garantibevis de själva har gjort och därmed är den enda garanti som finns den de själva står för. Man måste helt enkelt skicka tillbaka gluggen om man vill ha någon åtgärdat.
 
Det kommer inte med något garantibevis från Canon. De bifogar ett garantibevis de själva har gjort och därmed är den enda garanti som finns den de själva står för. Man måste helt enkelt skicka tillbaka gluggen om man vill ha någon åtgärdat.

CHansen är väll inte stor att man får ett fel i optiken om man sköter den! Vet nån va det har för garanti? är det canons fast den går genom dem eller har de nån egen?
 
Gunnar

Jag beställde en canon 100-400 EF 4,5-5-6 L IS ll USM från digitaland i england betalade med MasterCard orderbekräftelsen kon snabbt.Sedan hände ingenting på tre veckor jag trodde att jag blivit blåst på pengarna.Mejlade företaget bom svarade snabbt och bad om ursäkt och lovade att skicka paketet i slut av veckan på måndagen kom paketet efter fyra veckor.Jag såg att paketet kom från Hong Kong därav den långa tiden.Men priset var bra 16906.-kronor här hemma det billigaste 19980.- min lokala fotohandlare ville ha 23700.- inga tilläg fri frakt inget kvitto följde med ingen garanti det får man ta.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.