Staffan Zetterlund
Aktiv medlem
Är det någon som handlat här ?
Som rubriken lyder, finns det någon som handlat här ? http://eu.mydigitaland.com
Som rubriken lyder, finns det någon som handlat här ? http://eu.mydigitaland.com
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att det finns trådar här på Fotosidan som beskriver frustrationen med att handla av dem. Kort sammanfattning: undvik!Som rubriken lyder, finns det någon som handlat här ? http://eu.mydigitaland.com
Hade dock köpt av en återförsäljare i Sverige om det var idag då jag är fotograf på heltid och uppskattar servicen samt så gynnar det de få butikerna som finns kvar.
Nja, moms måste du ju betala oavsett varifrån du köper. Och är du momsreggad kan du dra av den, oavsett varifrån du köper.Som yrkesfotograf kan man kvitta momsen. Då minskar prisskillnaden mellan Sverige och andra länder.
Nja, moms måste du ju betala oavsett varifrån du köper. Och är du momsreggad kan du dra av den, oavsett varifrån du köper.
Och är du momsreggad kan du dra av den, oavsett varifrån du köper.
Nja, moms måste du ju betala oavsett varifrån du köper. Och är du momsreggad kan du dra av den, oavsett varifrån du köper.
Ja, det är ju sant. Sverige har en av de högsta momssatserna i EU (25 procent) men skillnaden är ju inte jättestor mot Polens 23, Spaniens 21, Storbritanniens 20 eller Tysklands 19.Eftersom momssatsen är olika i olika länder kan de svenska priserna inkl moms te sig högre, men jämför man priser ex moms så blir ofta skillnaderna mindre.
ett tillägg:=froderberg;2157054Eftersom momssatsen är olika i olika länder kan de svenska priserna inkl moms te sig högre, men jämför man priser ex moms så blir ofta skillnaderna mindre.
ett tillägg:
Inom EU finns det ett avtal att om företaget säljer för över en viss summa till Sverige(annat land inom EU) (har för mig ngnstans 350 000kr) så skall företaget ta ut svensk(det landets) moms.
Vilket då har gett att man åker på att betala de sista 5% i momsskillnad mellan England & Sverige.
Det har du rätt i att det inte spelar ngn roll för ett företag, de kvittar ju momsen oavsett hur stor eller liten den är.Jag har uppfattat att alla helst ska betala svensk moms istället för att man ska försöka få tillbaka den utländska momsen i efterhand. I många webbutiker kan man ange VAT-nummer och då slippa erlägga lokal moms.
För min firma gäller i alla fall att jag handlar utan moms från EU och sedan redovisar detta till Skatteverket och får betala svensk moms. I praktiken blir den momsen kvittad mot försäljningsmomsen så att jag slipper ligga ute med momspengarna.
Fick svaret en gång, att priset inkluderar moms men inget är specat. Man betalar tex 500 € för en kamera och hur sjutton vet man hur man då ska momshatera?Jag har uppfattat att alla helst ska betala svensk moms istället för att man ska försöka få tillbaka den utländska momsen i efterhand. I många webbutiker kan man ange VAT-nummer och då slippa erlägga lokal moms.
För min firma gäller i alla fall att jag handlar utan moms från EU och sedan redovisar detta till Skatteverket och får betala svensk moms. I praktiken blir den momsen kvittad mot försäljningsmomsen så att jag slipper ligga ute med momspengarna.