Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digital systemkamera.

Produkter
(logga in för att koppla)
stranden skrev:
Du får ursäkta, men [...]

Nej, jag tycker inte att jag är tramsig, okunnig och fördomsfull.

Om man verkligen söker "lägsta pris", inte "lågt pris", är sannolikheten låg att man träffar på kunniga försäljare.

Jag har aldrig påstått att alla lokala fotoaffärer "är kompetenta och väldigt insatta".

Visst får man skylla sig själv om man köper tokbilligt.

Ifall du läser mitt inlägg igen så märker du att du misstolkade det.

Ifall du inte läser mitt inlägg, så kan du läsa de trådar som behandlar köp från ett par av Tysklands allra billigaste webbutiker. Kundservice och leveranstid varierar...
 
dobos skrev:
..men du har väl ett objektiv till F80? Då slipper du köpa ett annat med en gång till ditt nya hus. Skillnaden mellan 6 och 8 Megapixels resp. Nikon kontra Canon är mycket liten - hur mycket vs-debatterna än rasar och det ena lägret hånar det andra. Som nybörjare behöver du först och främst lära dig att hantera en systemkamera, punkt. D70 är en suverän systemkamera - det kan många hundra medlemmar på denna sida intyga, inkl jag själv. Vill du ner i pris kan du även titta på D50 - den är inte prissatt i Sverige än, men ligger på 699 Euro (c:a 6500 SEK) i Tyskland.

Jag måste bara hålla med. Sådana (D70) kan hittas bra begagnade för runt 5-6000, sen kan du använda din framtida optik både på analog och digital, inte alls att underskatta.

Mvh

//M
 
BengtJohnsson skrev:
Ifall du läser mitt inlägg igen så märker du att du misstolkade det.

Tja.. Skulle väl vara lite då.. ;)

Men själva tonen kändes dock lite som att de som köper utomlands, gör det och får i och med det lågt pris, men ingen garanti, service, risk för skojare osv..

Vilket ju inte stämmer. Man kan ju faktiskt köpa till väldigt mycket lägre pris, och få suverän service och så.

Gäller bara att hålla sig till de största kända firmorna(de som oftast rekommenderas också).

Det som skiljer är ju att man inte har någon fysisk butik att besöka.
 
stranden skrev:
Tja.. Skulle väl vara lite då.. ;)

Men själva tonen kändes dock lite som att de som köper utomlands, gör det och får i och med det lågt pris, men ingen garanti, service, risk för skojare osv..

Vilket ju inte stämmer. Man kan ju faktiskt köpa till väldigt mycket lägre pris, och få suverän service och så.

Gäller bara att hålla sig till de största kända firmorna(de som oftast rekommenderas också).

Det som skiljer är ju att man inte har någon fysisk butik att besöka.

Överens... :)

Seriösa affärer som inte lägger på svensk moms är billigare än seriösa affärer som måste lägga på svensk moms - det är svårt att säga emot.

Vad jag reagerade mot är inte Helena, utan den allmänna tendensen i många inlägg att sätta inköpspriset som det allra viktigaste.

Och bluffmakare finns ju överallt, även om de förmodligen är överrepresenterade i annonser av typ "Privatverkauf: Neue 350D, nur 300 Euro"...
 
Björn Engström (bEPH) skrev:
Men observera att internetpriset på elgiganten gäller inte i din egen butik:-(
_________________________________________________

Sant, och den finns mycket sällan i lager!
De vill väl locka kunder till butiken och sedan försöka pressa på dem något dyrare :-(
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.