Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digital rynkkräm...

Produkter
(logga in för att koppla)

Loj

Aktiv medlem
...à la Neat Image är ett sätt att jämna till hyn på denna tjej. Jag får det inte att bli riktigt bra. Vore kul om någon av er lyckades bättre...

Större version finns här!

mvh Janne

Bilagor

• crw_1373.jpg
    crw_1373.jpg
    43.9 KB · Visningar: 794
Jovisst...försöka kostar ingenting, men varför ? Gillar egentligen inte utseendefixering men gillar att pilla bild i ps :) En riktigt bra bild att jobba med Jan... Här kommer min NI/Patch tool/skinsoftner / plug n pray version. Och tänka sig i färg också...

Bilagor

• 1373[1]-copy.jpg
    1373[1]-copy.jpg
    36.3 KB · Visningar: 778
Good point...

Kristian h skrev:
men varför ? Gillar egentligen inte utseendefixering men gillar att pilla bild i ps :)

Tack Kristian!

Du har en mycket bra poäng i det du skriver. Egentligen är jag bara ute after att lära mig hantverket, att fördjupa mina färdigheter i PS...

mvh Janne

Jag förstår men samtidigt är det lätt att skapa trender som blir måsten att man inte kan ha en finne eller två, se rynkig ut osv, men det är en annan debatt egentligen... Så här kommer min s/v version.

Det jag gjort är NI lite lagom och sedan med patchverktyget jämnat ut men försökt behålla struktur vilket är det svåra och blir sällan bra från oss wannabee. Sedan är det bara att maska igenom mellan olika lager tills det ser halvhyfsat ut. Jag har ju varit på dina bilder förut och de är tacksamt lätta att jobba med.

Rekommenderar boken the photoshop book for digital photographers av scott kelby där det finns en hel del små sköna tips man inte hade en aning om.

Bilagor

• 1373[1]-copy2.jpg
    1373[1]-copy2.jpg
    31.9 KB · Visningar: 772
Jag har just skickat ett mail till dig och efterfrågat den information du just gav....
Du kan bortse från det... :)

/Janne

En annan teknik (nu utgick jag från den första bilden)

Kör upp bilden i tre lager.
mellanlagret kör du blur 40 pixel (blir supersuddigt) blend mode lighten ca 40%
Översta lagret väljer du blend mode till lighten och lägger på blur 60 pixlar
slå samman de två blurrlagren till ett nytt
detta lager släpper du igenom ca 40 % mot bilden
Sedan är det bara att lägga på en lagermask och pensla på det som du inte vill ha soft (ögon, ögonbryn, hår, ögonfransar )

:) Kristian som borde ha bättre saker för sig än att uggla här hela nätterna

Bilagor

• 1373[1]-copy3.jpg
    1373[1]-copy3.jpg
    37.2 KB · Visningar: 758
Nej, som sagt inte mycket som "behöver" fixas i den här bilden... Snarare jag som "måste" övningsköra nya ritplattan...
Här är i alla fall lite patch tool, försiktigt med NI i ett nytt lager, lite ljusare tänder...

Bilagor

• 1373.jpg
    1373.jpg
    47.2 KB · Visningar: 744
ritplattelyllo :) Min musjävel ritar inte något vidare snettuppåt höger. Bara kände hur skönt det skulle vara med en ritplatta...

.

Försökte behålla hudens struktur men ändå
"mildra" lite utan att förlora skärpa.

en annan Christian som borde ha bättre saker för sig än att uggla här hela nätterna *s*

Bilagor

• 1373v2.jpg
    1373v2.jpg
    47.2 KB · Visningar: 729
hepp.
kunde inte heller låta bli fast jag egentligen inte har tid med sånt här kul.

har använt lagningsverktyget och lite NI för att jämna till.
sen pillat lite med skugg- och efterbelysningsverktygen samt liquify (ögonbrynet).
i övrigt är den helt orörd.
det är en toppenbild!

utsnittet är förstås inspirerat av veltman.

Bilagor

• 1373[2].jpg
    1373[2].jpg
    22.3 KB · Visningar: 687
Snyggt som fasiken Christel även om inte är till för att hylla dej så kan jag inte låta bli :) Det jag tycker är intressant är att "vi" lärt oss använda NI något mer behärskat sätt än vi gjorde på Barbie/Plastic bilderna som med ett glatt humör publicerades i slutet av förra året.

Allt har väl sin glansperiod och gränser skall sättas och testas, själv försöker jag hitta ett makeover program bara för skojs skull ;)

Digital kirurgi bäddar för spännande operationer ;)

Tjingepling

Kristian h skrev:
Det jag tycker är intressant är att "vi" lärt oss använda NI något mer behärskat sätt än vi gjorde på Barbie/Plastic bilderna som med ett glatt humör publicerades i slutet av förra året.
tack så mycket! :eek:D
och det var ju det jag sa (hehe, kunde inte låta bli att säga så) i "klago"trådarna som togs upp då. dom allra flesta behöver alltid en tid då man klaskar på så mycket som möjligt av nånting nytt för att sedan komma till den punkten då man vet att använda detta något med måtta.
oavsett vad det må vara.
kallas utveckling. ;o)

mail i din inkorg

Skickade denna version i fullstorlek, dock oskärpd då den i det stora fomatet var skarp nog :) Denna är helt NI fri ...

Bilagor

• 1373[2]-copymail.jpg
    1373[2]-copymail.jpg
    37 KB · Visningar: 265
Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar