Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Digital rynkkräm...
- Trådstartare Loj
- Start datum
Kristian h
Aktiv medlem
Jovisst...försöka kostar ingenting, men varför ? Gillar egentligen inte utseendefixering men gillar att pilla bild i ps En riktigt bra bild att jobba med Jan... Här kommer min NI/Patch tool/skinsoftner / plug n pray version. Och tänka sig i färg också...
Bilagor
Loj
Aktiv medlem
Good point...
Tack Kristian!
Du har en mycket bra poäng i det du skriver. Egentligen är jag bara ute after att lära mig hantverket, att fördjupa mina färdigheter i PS...
mvh Janne
Kristian h skrev:
men varför ? Gillar egentligen inte utseendefixering men gillar att pilla bild i ps
Tack Kristian!
Du har en mycket bra poäng i det du skriver. Egentligen är jag bara ute after att lära mig hantverket, att fördjupa mina färdigheter i PS...
mvh Janne
Kristian h
Aktiv medlem
Jag förstår men samtidigt är det lätt att skapa trender som blir måsten att man inte kan ha en finne eller två, se rynkig ut osv, men det är en annan debatt egentligen... Så här kommer min s/v version.
Det jag gjort är NI lite lagom och sedan med patchverktyget jämnat ut men försökt behålla struktur vilket är det svåra och blir sällan bra från oss wannabee. Sedan är det bara att maska igenom mellan olika lager tills det ser halvhyfsat ut. Jag har ju varit på dina bilder förut och de är tacksamt lätta att jobba med.
Rekommenderar boken the photoshop book for digital photographers av scott kelby där det finns en hel del små sköna tips man inte hade en aning om.
Det jag gjort är NI lite lagom och sedan med patchverktyget jämnat ut men försökt behålla struktur vilket är det svåra och blir sällan bra från oss wannabee. Sedan är det bara att maska igenom mellan olika lager tills det ser halvhyfsat ut. Jag har ju varit på dina bilder förut och de är tacksamt lätta att jobba med.
Rekommenderar boken the photoshop book for digital photographers av scott kelby där det finns en hel del små sköna tips man inte hade en aning om.
Bilagor
Kristian h
Aktiv medlem
En annan teknik (nu utgick jag från den första bilden)
Kör upp bilden i tre lager.
mellanlagret kör du blur 40 pixel (blir supersuddigt) blend mode lighten ca 40%
Översta lagret väljer du blend mode till lighten och lägger på blur 60 pixlar
slå samman de två blurrlagren till ett nytt
detta lager släpper du igenom ca 40 % mot bilden
Sedan är det bara att lägga på en lagermask och pensla på det som du inte vill ha soft (ögon, ögonbryn, hår, ögonfransar )
Kristian som borde ha bättre saker för sig än att uggla här hela nätterna
Kör upp bilden i tre lager.
mellanlagret kör du blur 40 pixel (blir supersuddigt) blend mode lighten ca 40%
Översta lagret väljer du blend mode till lighten och lägger på blur 60 pixlar
slå samman de två blurrlagren till ett nytt
detta lager släpper du igenom ca 40 % mot bilden
Sedan är det bara att lägga på en lagermask och pensla på det som du inte vill ha soft (ögon, ögonbryn, hår, ögonfransar )
Kristian som borde ha bättre saker för sig än att uggla här hela nätterna
Bilagor
Kristian h
Aktiv medlem
ritplattelyllo Min musjävel ritar inte något vidare snettuppåt höger. Bara kände hur skönt det skulle vara med en ritplatta...
christian veltman
Aktiv medlem
Estethia
Aktiv medlem
hepp.
kunde inte heller låta bli fast jag egentligen inte har tid med sånt här kul.
har använt lagningsverktyget och lite NI för att jämna till.
sen pillat lite med skugg- och efterbelysningsverktygen samt liquify (ögonbrynet).
i övrigt är den helt orörd.
det är en toppenbild!
utsnittet är förstås inspirerat av veltman.
kunde inte heller låta bli fast jag egentligen inte har tid med sånt här kul.
har använt lagningsverktyget och lite NI för att jämna till.
sen pillat lite med skugg- och efterbelysningsverktygen samt liquify (ögonbrynet).
i övrigt är den helt orörd.
det är en toppenbild!
utsnittet är förstås inspirerat av veltman.
Bilagor
Kristian h
Aktiv medlem
Snyggt som fasiken Christel även om inte är till för att hylla dej så kan jag inte låta bli Det jag tycker är intressant är att "vi" lärt oss använda NI något mer behärskat sätt än vi gjorde på Barbie/Plastic bilderna som med ett glatt humör publicerades i slutet av förra året.
Allt har väl sin glansperiod och gränser skall sättas och testas, själv försöker jag hitta ett makeover program bara för skojs skull
Digital kirurgi bäddar för spännande operationer
Tjingepling
Allt har väl sin glansperiod och gränser skall sättas och testas, själv försöker jag hitta ett makeover program bara för skojs skull
Digital kirurgi bäddar för spännande operationer
Tjingepling
Estethia
Aktiv medlem
tack så mycket! DKristian h skrev:
Det jag tycker är intressant är att "vi" lärt oss använda NI något mer behärskat sätt än vi gjorde på Barbie/Plastic bilderna som med ett glatt humör publicerades i slutet av förra året.
och det var ju det jag sa (hehe, kunde inte låta bli att säga så) i "klago"trådarna som togs upp då. dom allra flesta behöver alltid en tid då man klaskar på så mycket som möjligt av nånting nytt för att sedan komma till den punkten då man vet att använda detta något med måtta.
oavsett vad det må vara.
kallas utveckling. ;o)
Estethia
Aktiv medlem
vassego.
jag lånade din bild helt fräckt (eftersom den fanns i en efterbehandlingstråd) till en annan tråd, då jag hade din bild uppe i ps för tillfället.
hoppas det var okej. <)
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=28191
jag lånade din bild helt fräckt (eftersom den fanns i en efterbehandlingstråd) till en annan tråd, då jag hade din bild uppe i ps för tillfället.
hoppas det var okej. <)
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=28191
Kristian h
Aktiv medlem