Annons

Digital projektor

Produkter
(logga in för att koppla)

kameraroffe

Aktiv medlem
behöver hjälp, när jag kopplar upp min digitala projektor en Canon XG50 till min DVD spelare så får jag skitdåliga bilder på duken dålig skärpa
och div. störningar i bilden, det beror inte på
att bilden är uppblåst för stor, DVD spelaren är
en billig maskin för under 400:- men har även försökt med en LG DVD för över 4000:- med samma
dåliga resultat, är det verkligen så att upplös-ningen är så dålig i en DVD att det inte fungerar
varför blir det då bra om man kör en film, vid
uppkoppling till en bärbar dator är det en kanon
bid, vet någon varför.
 
Det bror på

Vad du matar din projektor med du ska använda vga eller dvi ingången på din projektor vet ej om du har dvi på den annars kör du vga för det har alla.du kan köra RGB det är ochså bra men undvik svhs och komposit det är klart sämst då får du skitbild
 
Troligen därför att din proj bara ger 854dots x480 lines.
För att visa stillbilder bra med proj så funkar 1280x720 mycket bättre.
Har just beställt en Hitachi PJ-TX200.

Kör du HDMI (digital scart) så får du inga förluster via signalen i alla fall.
 
Om jag förstår dig rätt så tycker du att bilden ser bra ut när du kör video men kass med stillbilder.

Prova att sätta videon på pause och se om du upplever den stillastående videobilden lika dålig som stillbilderna.

Om stillbilder från datorn ser bra ut så kan det bara bero på konverteringen till DVD.
 
om jag gör bilderna i detta format blir det bra då menar du, har för mig att jag gjort bilder i detta format, tror jag, men jag får väll kolla
är det samma på alla DVD
 
Eftersom jag inte har sett bilderna så är det lite svårt att avgöra men om jag får gissa så är det upplösningen i videosignalen som inte riktigt räcker.

Känns som bärbar dator är den enda bra lösningen.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.