Canalog
Aktiv medlem
Kanske jag oxå nu är i fel tråd…?Efter lite pyssel så fungerade det iaf med att förlänga Abobe CC med ett år till, hittade inget sätt med vanlig inloggning utan man skulle logga in här www.adobe.com/go/getserial , men det gick inte att använda den vid första nyckeln utan man fick ta till hjälplänken så gick det
Hamnade i fel tråd, jag kopierar över texten
I alla fall, om man som jag har Adobe Creative Cloud payment plan, och brukar betala ett helt år i förskott, och brukar kortbetala med Mastercharge via Nordea Gold:
Pga att Nordea har hittat på det idiotiska att ändra reglerna, så att jag måste gå in och öppna kortkontot för betalningar, så gäller det bara 60 minuter (stängs automatiskt efter 60 minuter), så skapas svårigheter för t.ex Adobe att få betalt på förfallodagen…Adobe (deras ek. avd sitter på en plats där en helt annan tidszon gäller…dagtid där är mitt i vargtimmen nattetid här,)
Dom på Adobe måste ju ”hänga på låset” inom den timme då jag nyss har öppnat Nordea Gold/Mastercharge-kortet för ”säkra internetbetalningar”.Och jag måste upp mitt i natten för att öppna kortet!
För att kunna släppa igenom denna betalning på 1432:- kronor, så måste jag cvara uppkopplad också mot Adobe ”over there” via deras enbart engelsspråkiga chat-funktion, så kunde tack & lov problemet till slut lösas.
Jag vill ju vara kvar hos Adobe, ovh inte bli ”utkastad därifrån” pga obetald faktura…som är lätt att missa, Nordea säger ju inte ”flasklock” ens till en vanlig (för dom ”jobbig”?) löntagarkund!
Samma problem uppstår med t.ex hotellbokningsföretaget Booking, betaltjänste PayPal etc. Jobbigt! Borde jag byta bank? till nån som hanterar sånt här mkt smidigare? Riktigt dåligt sv Nordea - ”dyr” bank som är expert på att införa kundavgifter, men låter vanliga löntagare att göra allt jobb på datorn själv men inte betatar ett enda öre i sparränta!
Det hjälper ju då inte att försöka betala Adobe via t ex PayPal…samma proble pga Nordeas idiotändring uppstår ju där!
/B
Senast ändrad: