Annons

Digital Photo Professional, hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonia

Ny medlem
Jag har redigerat många jpg bilder i DPP och vill nu föra över de redigerade till en mapp på skrivbordet och därefter bränna ut dem på skiva. Problemet är att så fort jag för över de redigerade bilderna till skrivbordet så är det som att det redigerade inte följer med, skärpan är iaf mycket sämre.
Jag har sparat dem i DPP och tänkt på ICC med skärpan är som bortblåst.

Vad gör jag för fel? Detta är väldig frustrerande!

Jag har redigerat många jpg bilder i DPP och vill nu föra över de redigerade till en mapp på skrivbordet och därefter bränna ut dem på skiva. Problemet är att så fort jag för över de redigerade bilderna till skrivbordet så är det som att det redigerade inte följer med, skärpan är iaf mycket sämre.
Jag har sparat dem i DPP och tänkt på ICC med skärpan är som bortblåst.

Vad gör jag för fel? Detta är väldig frustrerande!

Hej !

Du har väl sparat bilderna innan kopieringen ?
Gör du det som batch så använder dpp en egen sökväg, dvs itne till "hämt" katalogen, se i batchrutan.

//MW

Senast ändrad:
Ja, jag har tryckt på save och de är sparade i DPP...när jag öppnar bilderna i mappen på skrivbordet så öppnas de i Microsoft office picture, vet att det programmet har sämre kvalite, men att så mycket skärpa försvinner är konstigt.

Ja, jag har tryckt på save och de är sparade i DPP...när jag öppnar bilderna i mappen på skrivbordet så öppnas de i Microsoft office picture, vet att det programmet har sämre kvalite, men att så mycket skärpa försvinner är konstigt.

prova med att öppna med dpp, använd navigatorn till vänster i dpp.
Har bilden nytt sparadtid .

Hej,

Det räcker inte med att "bara spara" i DPP. Du måste köra "Batch process" (också i file menyn). Där kan du ange en ny mapp/filnamn etc. Då skapar DPP en redigerad kopia samt att orginalet finns kvar.

Innan du gjort "Batch process" så ser du dem i redigerat läge endast i DPP då din redigering ligger som "ett lager" ovanpå s.a.s. Detta för att DPP alltid tillåter dig att öppna orginalet och ändra/ångra/återställa om du vill.

Var jag förståelig nu?

Mvh/Per

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto