Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digital papperskopiering TEST?

Produkter
(logga in för att koppla)

raderad medlem

Aktiv medlem
Finns det någon som testat att köpa utskrifter från flera digitala labb och jämfört kvalitet och pris i någon snygg sammanställning?

(jag vill inte ha tips på labb, utan rena jämförelser alltså)

Hej,

Jag har testat:
- Fotolabo
- Expert

Båda gav bra resultat men med Fotolabo kunde jag välja matta bilder vilket jag föredrar. Priset hos Fotolabo liggher också lägre. Men hos Expert kan man hämta bilderna i vilken Expert butik som helst, vilket ger möjlighet att reklamera direkt utan att behöva skicka tillbaka själv.

Slutsats:
Jag väljer nog Fotolabo pga att jag får bilderna hemskickade och till ett lägre pris.

/Patrik

Jag har provat Colormailer och Fotolabo och båda håller lika hög kvalité och har exakt samma utbud av storlekar. Jag har inte sett någon skillnad i resultaten men colormailer är tyvärr lite dyrare.

Priset gör det för mig: *tummen upp* för FOTOLabo

I "Ljud och Bild" senaste nr finns en jämförelse.
http://www.ev.se/index.617.html

Själv använder jag Mattssons Foto eftersom jag bor i Lund och slipper pf. Kvaliteten är utmärkt. Jag har gjort en direktjämförelse med Fotolabo som var något sämre i mitt tycke (ffa skärpeintrycket)

Jag har provat Fotolabo och Colormailer. Det är svårt att se skillnad på bilderna.. men pga av att man kan välja matta bilder på fotolabo så tycker jag dom är bättre.
Jag har också provat beställa en bild på 50x75 (något udda storlek eller?) från fotolabo med mycket bra resultat.
/micke

Jag använder Crimson(.se) och tycker deras Lambda kopior är super, exponerat på vanligt fotopapper i framkallningsvätska med laser vilket verkar ge ett mycket bra resultat. Rekomenderas!

/C^

Jag håller mig till expert.
Det är så smidigt när man inte har så långt till butiken och mycket bra är dom tycker jag.

Adam

Jag har provat Colormailer och Pixum, www.pixum.com , och de ger väldigt lika resultat. Pixum är mycket snabbare och dessutom billigare, ca 3 kr för en 10x15. Jag har också provat Fujifilm men tycker att priset är högt samt att bilderna blir alldeles för hårda.

tja! mitt tips är att gå och kolla om ni har någon fotobutik i närheten som har en fuji frontier maskin. dessa maskiner ger dom bästa bilderna man kan få från en digital bildfil och dom kan även fixa bra scanningar om man vill det. fotobutiker har i regel en högre kvalitets känsla och kan hjälpa er om det är något ni undrar om eller vill ha hjälp med.
har själv jobbat i labb med en sådan maskin i typ 2 år.

Frontier labben är inte ensam om att göra bra utskrifter från filer. Agfas d-lab.3 och 2 skriver ut i hela 400ppi, även filer med låg upplösning klara dessa labb att skriva ut med enastående bildkvalité. Det finns 5-6 sådana labb här i Sverige. /stefan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar