Annons

Digital Minolta Dynax

Produkter
(logga in för att koppla)

mrsandin

Aktiv medlem
hej! Jag undrar om någon vet nått om minolta planerar att släppa någon digital systemkamera. Känns jobbigt att gå oviss och investera i nya gluggar om man ändå kommer att bli tvungen att byta till Nikon eller Canon, lite besviken på minolta att de inte hänger med, trots att de håller fronten vad gäller analog teknik...

Jag tror du kan vara lugn. Minolta är nog på G, även om de är lite senare än Canon o Nikon. Det är inga små företag och intresset (marknaden) är enormt. Här finns det stålar att tjäna...

Jag frågade faktiskt handlaren jag brukar gå til och han hade inte hört något. Jag sitter i samma sitts. Fast enda anledningen till att jag är intresserad är för att det ska bli lättare att försöka sälja till nyhetsmedia där korta leveranstider är viktiga. Dessutom känns det omotiverat att lägga ner den tiden det tar med analogt för att skicka bilder där kvalitén är av underordnad betydelse.

Jag har sneglat på Dimage 7 som kompromiss, men jag ger mig fn på att om jag köper den så kommer det ett riktigt hus från Minolta och då finns det inte en chans att jag skulle ha råd.

Mvh
Maverick

Har själv samma problem, krångligt å besvärligt med dia/neg när bilderna är för tidningstryck. Undvik Dimage 7, den görs reklam för att vara en systemkamera men enligt de ja hört som testat den så har de blivit besvikna. Måste du ha en i den prisklassen så köp en olympus istället.

Hoppas hoppas att minolta bygger en digital variant av Dynax 7. hade varit optimalt!

Jo, jag har sneglat på olympus också. Huvudproblematiken är ändå att jag tror att så fort jag köpt en digital kamera så kommer minolta med ett riktigt hus. Om det blev på Dynax 7 skulle vara perfekt då jag ett sådant hus redan nu. Då slipper man lära om sig vart olika kontroller sitter förutom de som hör till den digitala delen.

/Maverick

Jag tror att Minolta, Olympus mfl. sitter i krismöte just nu efter D60/D-100-chocken som släpptes i Fredags. Konkurrenterna sliter nog sitt hår och Canons konstruktörer har nog inte fått sparken ännu...tvärtom. De närmaste åren kan vi förvänta os en explosion av modeller från alla tillverkare tror jag.
Det allra roligaste kanske är att HELA foto-branschen får (och har redan fått) ett stort uppsving i och med digitalplåtandet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar