Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digital "framkallnings"-kurs ??

Produkter
(logga in för att koppla)

connyM

Aktiv medlem
Hej,
Har haft min Fuji S2:a nu några veckor och är nöjd.
MEN jag skulle vilja lära mej mer om HUR jag får ut bästa bilden från O:eek:rna och 1:eek:rna.
Har jobbat med analogt foto i många år och har jobbat mycket i både sv/v och färglabb.
Så ni som jobbat mycket med att ta fram bilder från de digitala mediorna, SNÄLLA dela med er av er kunskap. T.ex arbetsgång från JPG eller RAW till färdig bild för utskrift eller lämna till fotolabb. Etc.
Se t.ex Calle Slättensgrens fina kurs om studiofotografering, så förstår ni vad jag menar. http://www.fotosidan.se/doc.htm/1501.htm

Med hopp om att någon nappar, väntar jag otåligt och plåtar på med min S2:a

/Conny

Det finns en hel del på nätet om arbetsgång (workflow) för digitala RAW-bilder etc. Man bör förstås kunna grunderna i något bra program (i praktiken Photoshop) till att börja med.
Om du specificerar lite vad du vill veta är det lättare att ge tips. Att beskriva 'allt' förutsättningslöst är ganska mäktigt...
Bra sidor med mängder av tips och info:
www.photography-on-the.net
www.dpreview.com

hej conny, jag tror att det bara är att sätta igång och experimentera i nå´t bra bildbehandlingspogram, (photoshop), tyvärr är det svårare än man tror från början. (jag har åxå jobbat med foto i vanliga lab. och mörkrum) men det är KUL! MVH jane

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar