ANNONS
Annons

Digital förstoringsapparat

Produkter
(logga in för att koppla)
Dykhjelm skrev:
Jag försökte bara förstå.
Det är inte ditt fel, och jag i alla fall ser dig inte som någon slags uppviglare. Men fotohobbyn har blivit väldigt bred och mångsidig på senare år, och vi har alla olika synsätt och infallsvinklar. Jag som till 99% fotograferar svartvitt analogt, och egentligen bara för att få råmaterial (negativ) till mörkrumsarbete är förmodligen en av ytterligheterna. För mig är fotohobbyn intimt förknippat med mörkrumsarbete, framför allt kopiering -- filmframkallning skulle jag kunna vara utan. Och här innebär den digitala DeVere-apparaten en fantastisk möjlighet. För andra är själva exponeringen av bilden -- digitalt eller analogt -- höjdpunkten i hobbyn. Och andra tycker att photoshoppande är det skojigaste som finns. Dessa är naturligtvis inte fullt lika begeistrade över möjlighetena i en Digi-DeVere.

Och det fantastiska är att i detta mångfacetterade lapptäcke så har alla rätt, så länge man finner glädje i sin hobby.

I den här tråden så blev kanske lite upplagt för missförstånd mellan analogister och digitalister; vilket är synd, för målet är inte så olika i alla fall; att ha kul med sin hobby.

fridens -- MW

Cool apparat - men dyyyyyr.
Jag får väl fortsätta med mina Canon och Fuji Frontier printar ett tag till ;0))

Lite OT
Jag räknade snabbt ut att jag får över 100 000 45x30 printar för samma peng som det där monstret ;0))

Men om någon har lust så får ni gärna efterskänka en Digi-DeVere till mig ;0)

Årets typos

Vevo skrev:
Cool apparat - men dyyyyyr.
Jag får väl fortsätta med mina Canon och Fuji Frontier printar ett tag till ;0))

Lite OT
Jag räknade snabbt ut att jag får över 100 000 45x30 printar för samma peng som det där monstret ;0))

Men om någon har lust så får ni gärna efterskänka en Digi-DeVere till mig ;0)

Nu har man väl snubblat rejält på knapparna.
Det ska naturligtvis vara 10 000 kopior å inget annat.

Nä nu får jag allt läxa upp mig själv.

Bilagor

• icon_spank.gif
    icon_spank.gif
    9.5 KB · Visningar: 136
Graal skrev:
Ett tillägg: En del gillar även att fota med film och att jobbba med bilden i datorn, men saknar det traditionella papperet. För dessa bör en sådan här apparat vara perfekt. En del gillar traditionellt mörkrumsarbete men saknar ibland möjligheter som datorn ger, även dessa torde gilla dylika apparater.

Jag kan också tänka mig att en digital förstoringsapparat skulle kunna vara en bra och kreativ investering för fotoklubbar? Det var ju så man startade fotoklubbar en gång i tiden. Många hade inte råd att skaffa egen utsustning utan man slog sig samman till en förening ocj köpte in gemensamt.
Tanken är god.
Misstänker dock att idag har gemene man bättre ekonomi än dom flesta fotoklubbar.

Å andra sidan så var digitalkamerorna väldigt dyra när dom började säljas.

Min första digitalkamera var en Olymous Camedia c-400 med 350.000 pixel ccd, kostade bara 3495, endast inbyggt minne på 1 MB för 12 bilder.
Ville man ha varianten med display på kameran så kostade den 5250:-
Det är inte så många år sedan jag köpte ett 256 MB CF-kort för den nätta summan av 2650:-

Så vi får hoppas på att priset blir lite mer överkommligt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar