Magnus W
Aktiv medlem
Instämmer.Graal skrev:
Var snälla och gör inte detta till en vs tråd också utan respektera att smaken är som baken.
-- MW
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Instämmer.Graal skrev:
Var snälla och gör inte detta till en vs tråd också utan respektera att smaken är som baken.
Graal skrev:
Det är inte ditt fel, och jag i alla fall ser dig inte som någon slags uppviglare. Men fotohobbyn har blivit väldigt bred och mångsidig på senare år, och vi har alla olika synsätt och infallsvinklar. Jag som till 99% fotograferar svartvitt analogt, och egentligen bara för att få råmaterial (negativ) till mörkrumsarbete är förmodligen en av ytterligheterna. För mig är fotohobbyn intimt förknippat med mörkrumsarbete, framför allt kopiering -- filmframkallning skulle jag kunna vara utan. Och här innebär den digitala DeVere-apparaten en fantastisk möjlighet. För andra är själva exponeringen av bilden -- digitalt eller analogt -- höjdpunkten i hobbyn. Och andra tycker att photoshoppande är det skojigaste som finns. Dessa är naturligtvis inte fullt lika begeistrade över möjlighetena i en Digi-DeVere.Dykhjelm skrev:
Jag försökte bara förstå.
Emil-G skrev:
Nästa fråga är väl vem som köper den?
Vevo skrev:
Cool apparat - men dyyyyyr.
Jag får väl fortsätta med mina Canon och Fuji Frontier printar ett tag till ;0))
Lite OT
Jag räknade snabbt ut att jag får över 100 000 45x30 printar för samma peng som det där monstret ;0))
Men om någon har lust så får ni gärna efterskänka en Digi-DeVere till mig ;0)
Tanken är god.Graal skrev:
Ett tillägg: En del gillar även att fota med film och att jobbba med bilden i datorn, men saknar det traditionella papperet. För dessa bör en sådan här apparat vara perfekt. En del gillar traditionellt mörkrumsarbete men saknar ibland möjligheter som datorn ger, även dessa torde gilla dylika apparater.
Jag kan också tänka mig att en digital förstoringsapparat skulle kunna vara en bra och kreativ investering för fotoklubbar? Det var ju så man startade fotoklubbar en gång i tiden. Många hade inte råd att skaffa egen utsustning utan man slog sig samman till en förening ocj köpte in gemensamt.