Annons

Diffusor till canon speedlite 430 EX

Produkter
(logga in för att koppla)

Bittan

Aktiv medlem
Köpte i veckan det nya blixtaggregatet Canon speedlight 430 EX till min 350D. Tänkte även köpa en diffusor/omnibouncer men det fanns ej i rätt dimensioner eftersom det var ett så nytt aggregat.
Tycker det är konstigt att inte canon har ett sådant tillbehör som passar. I min fotoaffär sade de att det var en annan tillverkare och att de ej hade denna storlek ännu. Blev mycket besvikan.
Vet någon hur jag löser detta problem snarast?
 
Även Omnibounce PZ8 passar

Köpte en 430EX på Kungsholms Foto i fredags. De hade ingen dedikerad Omnibounce, men vi kom snabbt fram till att modellen PZ8 (egentligen för Minolta/Pentax) passar hyfsat.
Plastbiten kostade 295 SEK. Man är i fel branch...
/b.a.
 
Fick precis mail från Ernie på Stofen. Diffusor finns nu till 430EX.


Greetings from Sto-Fen:

Good news the OM-EW for the Canon 430EX has arrived and is available to purchase on our on line store @ www.stofen.com . We are letting you know this per your earlier request for information and availability.

Ernie

PS: Please note the Gold & Green units will come in about 10 days. The white units are ready now. Also if you get more than one of these mailings we are sorry as you may have asked more than once about this product and got listed more than once. We do not use this list for any other purpose and DO NOT provide it to any other people.
 
Tack för uppgiften.Har tittat på denna hemsida men tyvärr är jag lite skeptisk till att handla på nätet vill se produkten i verkligheten först.
 
Bittan skrev:
Tack för uppgiften.Har tittat på denna hemsida men tyvärr är jag lite skeptisk till att handla på nätet vill se produkten i verkligheten först.

Du kan alltid beställa hem den.. titta på den och sen skicka tillbaka den om du inte är nöjd.

Du har alltid 14 dagar på dig när du handlar på nätet. Förutsatt att produkten är i nyskick när du returnerar.
 
Nu har min fotohandlare faktiskt lyckats ta hem från Sto-fen en Omni-Bounce som är designad för canon 430EX och har beteckningen =EW= den passar perfekt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.