Annons

diafilmer + cd vid framkallning?

Produkter
(logga in för att koppla)

wiwi

Aktiv medlem
Jag undrar om det finns någonstans dit man kan framkalla sina diafilmer och samtidigt få dem digitalt på cd med hyfsad upplösning, så som man i dag kan få vanlig film på de flesta ställen.
Vad skulle det kosta?
Några tips?

mitt val CRIMSON såklart!

letade lite runt då jag hade typ 24 rullar (neg + diga) att framkalla efter att jag kom hem från KUBA. det är en djungel men jag kom fram till att många proffesionella företag var/kändes bäst/billigas. företagen såsom ODENLAB, CRIMSON och PROLAB. själv så vände jag mig med min kvantitet till CRIMSON.se (sthlm).
för 90:- får du framkallning och så lägger de upp bilderna på nätet där du kan ladda ner och bränna dem. för typ 30:- xtra så gör de det åt dig.

men du, som sagt, det är värt att kolla upp själv lite. knögigt ibland att få fram totalsumman.

:m som i crimson

Tack, ska kolla. De ställen som jag kollat gjorde detta endast med negativ och inte dia. Dia tog de styckepris för och det ramlade i väg rejält.
Tack för tipsen.
w

Även Diabolaget i Stockholm (Brahegatan) erbjuder scannade bilder hyfsat billigt. Ibland är dock resultatet inte helt perfekt men det kanske inte var huvudsyftet?

/Andreas

Hos alla Fuji Fotocenter kan man nog också beställa bilder på CD. Om jag minns väl så gick det på 95:- för framkallning och bilder på disk för varje rulle, men det skulle kosta 10:-/bild om man lämnade in lösa diabilder som man skulle scanna in. Jag fick bilder i JPEG med en upplösning på 1840x1232 pix och hyfsat bra kvalité.

Det lät bättre än vad det skulle kosta här. Då skulle det bli 20 kr per st rakt över rullen i 10x15 kvalite.
Tack för allt tips.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar