ANNONS
Annons

Dia Scanning i skåne ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag kan annars rekommendera Johan på fotosidan. Har använt honom vid några tillfällen för att skanna in mina bilder.

-- Nicke

Har själv ett förflutet som scanneroperatör (jo, det finns/fanns ett sådant yrke inom grafiska industrin :)

Numera finns inte många rena reproföretag kvar som scannar, men några finns det. I Helsingborg finns Reklambyrån 7.0. De har massor av erfarenhet och bra utrustning. Vet ej deras prisbild, men att de gör jobbet bra kan jag garantera.

Jag utför sådant arbete.
Startavgift 300 kr och 4 kr/dia om de är i ramar.

Du väljer själv kvalité. Ju högre upplösning och bits desto större filer,

Basredigering ingår.

Kontakta mig om du är intresserad

mvh

/Stefan
http://digitaliz.se/

Jag utför sådant arbete.
Startavgift 300 kr och 4 kr/dia om de är i ramar.

Du väljer själv kvalité. Ju högre upplösning och bits desto större filer,

Basredigering ingår.

Kontakta mig om du är intresserad

mvh

/Stefan
http://digitaliz.se/

Hehe, jag drev ett företag på 80 och 90-talet som hette Scannographen, det billigaste priset vi hade var 250 kr per bild + moms. Å andra sidan kostade scannern 1.5 milj kronor. Idag kan man få en scanner för några hundralappar. Rätt sjuk utveckling...

Hehe, jag drev ett företag på 80 och 90-talet som hette Scannographen, det billigaste priset vi hade var 250 kr per bild + moms. Å andra sidan kostade scannern 1.5 milj kronor. Idag kan man få en scanner för några hundralappar. Rätt sjuk utveckling...

Hehe ja, rätt sjukt.
Fast min apparat kostar lite mer än par hundringar, lägg till en nolla.
kostar 10.000 kr. Den är helt avsedd för Dior och inget annat ;).

En bild tar 5 min att scanna. Dock beroende på inställningar.

Sen får man lägga till tiden för redigering.

En kund ville ha dom i 18 MPx och 16 bitar i TIFF. Han fick köpa en HD av mig för det tog rätt stor plats med ett par hundra bilder.

/Stefan

Hehe ja, rätt sjukt.
Fast min apparat kostar lite mer än par hundringar, lägg till en nolla.
kostar 10.000 kr. Den är helt avsedd för Dior och inget annat ;).

En bild tar 5 min att scanna. Dock beroende på inställningar.

Sen får man lägga till tiden för redigering.

En kund ville ha dom i 18 MPx och 16 bitar i TIFF. Han fick köpa en HD av mig för det tog rätt stor plats med ett par hundra bilder.

/Stefan

Egentligen har det inte hänt så mycket när det gäller kvalitet och kapacitet. Scannern jag hade då (Dainippon Screen) var snabb som tusan och lämnade en kvalitet som skulle stå sig än idag. Där fanns kurvjusteringar, selektivt färgkorrektur och oskarp mask. Den hade Interface både mot den tidens konsoler som Scitex Softproof och Macdatorer. 1998 såldes den som skrot, monstret vägde ca 1400 kg :)

Ja, med 1.5 mille så är ju tar det ju 6000 bilder att betala av monstret omman bortser från arbetstiden. Jag antar att den var ruskigt snabb och kunde ta flera bilder samtidigt.

Mitt "monster" har jag en avbetalningsplan på 2500 bilder så i avtbetalningsynpukt är jag rätt dyr i jämförelse.

Fast jag mste säga att det är inte många som digitaliserar sina dior via firmor. De föredrar att göra det själv med en flatbäddscanner som tar dom en och en.

Jag scannade in min fars samling. Det tog ett par veckor för mig för ett par tusen bilder. Undrar hur lång tid det hade tagit om jag hade en billigare utrustning. Iaf tur att man kan redigera bilder medan scannern jobbar.

/Stefan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar