Annons

Detaljfoto?

Produkter
(logga in för att koppla)

mandala

Medlem
Hej, jag har fått i uppgift att fotografera detaljer på et bröllop. Det gäller efter kyrkan o fram hela kvällen.

Jag är inte särskilt bra på att fota o har ingen erfarenhet men gillar att fota och är inte sämre än de flesta. Men kan ni hjälpa mig med tips på vad jag ska ta på. Frågar jag bruden säger hon "allt".

Finns det någon sida man kan titta på just detaljfoton, bra om det är från bröllop eller fest.

Det är på lördag o jag börjar bli nervös.

MVH Leila
 
Har jag uppfattat korrekt att det alltså egentligen bara är kompletterande detaljbilder de vill att du ska ta, inte "vanliga" bilder från bröllopp och fest?

Exempel på sådant som kan göra sig bra på detaljfoton:

- Dukning
- Dekorationer
- Mat
- Bukett
- Detaljer på kläder
- Baren
- Ring
- Presenter
- Färdmedel (t.ex. limousine, häst och vagn eller hur nu brodparet ska transporteras).


Men framförallt gäller det nog bara att försöka vara lite observant och titta efter roliga detaljer. De detaljer som man minst tänker på är ju de som kan ge bäst - eller i alla fall mest överraskande och annorlunda - bilder.

Börja med en lista över sådant du i förväg vill ta så att du inte missar det och så att du kommer in i detaljfotandet och sök sedan av lokalen.

Använd din fantasi och försök hitta roliga, spännande eller vackra detaljer. Lek med ljus, vinklar, skärpedjup och brännvidd.

Och kanske viktigast av allt - håll dig nykter :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.