Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Det analoga lockar... Men..

Produkter
(logga in för att koppla)
Tror det blir en nikon FM2 eller FG beroende på vilken jag får tag på först nästan. Den förra är dyrare men kanske bättre. Dock är den senare lättare och lite mindre. (Fast jag undrar om jag klarar mig på bara 1/1000 som kortaste tiden)

Scanner: Canon 9000f verkar onekligen väldigt prisvärd. Tror inte jag kommer behöva så supergrymma scanningar i alla fall. Jag kan ju lämna in till proffs om jag verkligen behöver.
Alternativt Epson v500..


Tack för all hjälp. =)

PS
Mamma vill köpa en "ny" pentax spotmatic, då ljusmätaren är trasig, och jag vill ju ändå kanske byta system till pentax senare såå.... Men den kör med gängor.. betyder det att inte alla objektiv funkar?
 
Det verkar vara den detalj tillverkarna lägger minst energi på, Vettiga negativhållare, inte ens dom dyraste som Epson V700/750 är väl riktigt bra
På min Canon V9900 är dom sladdriga också, och bryter man av en så är man nog rökt för att hitta nya är nog svårt
 
Själv har jag tröttnat på min Volvo V70. Nu vill jag ha en Volvo Duett, eller möjligtvis en Amason :)

Förståeligt, en bil man inte behöver lämna in på verkstad för lampbyte, Olje/Filterbyten. Gammal teknik är inte Alltid sämre än dagens..:)) Även om jag nu inte gillar Volvo ;)
 
Själv har jag tröttnat på min Volvo V70. Nu vill jag ha en Volvo Duett, eller möjligtvis en Amason :)
Det kan jag mycket väl förstå. Kände likadant själv och skaffade en gammal Citroën DS. Fast efter ett tag tröttnar man på det också och börjar längta efter en modern, tyst, pålitlig och säker bil.
 
Det kan jag mycket väl förstå. Kände likadant själv och skaffade en gammal Citroën DS. Fast efter ett tag tröttnar man på det också och börjar längta efter en modern, tyst, pålitlig och säker bil.

Tyvärr kan man ju råka ut för nya spännande problem med nyare bilar. Jag har bytt både främre lambdasonden och lägesgivaren för kopplingen t ex. Fast den har aldrig lagt av helt förutom när jag utmanade ödet och körde med varianten "batteriet håller nog till i höst" fast jag visste att det började bli trött. Det gjorde det givetvis inte...

För att inte tala om farsans förra bil där en trasig laddningshållare (som dessutom aldrig använts) tillhörande bluetoothhandsfreen slog ut hela stereoanläggningen. Det tog ju verkstaden ett tag att hitta. Självklart uppstod det här felet när jag lånat bilen för att åka Sthlm-Gbg tur och retur. Inte på vägen hem såklart, utan i höjd med Nyköping på vägen ner. Tyst blev det i alla fall. ;)
 
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar