Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Desperat behov av dator, HJÄLP!

Produkter
(logga in för att koppla)
men utan USB 3 och BT 3, vilket känns lite mer aktuellt just nu.

Är nog snart helt överspelat.
För övrigt går en iMac alldeles utmärkt att uppdatera med flera skärmar, hårddiskar av alla de slag och en massa minne om man känner för det. Fast hemmabygge är förstås roligare för en del.
 
Jag är fullkommligt såld på logitechs ergonomiska möss. Typ en sådan här http://www.logitech.com/sv-se/mice-pointers/mice/devices/5845
Logitech har massor med olika i det utförandet.

/Karl

Hade ngt liknande denna på jobbet för många år sedan och gillade den skarpt, tror jag ska testa den.
http://www.dustinhome.se/pd_5010169230.aspx?

PS
såg att det smugit sig in dubbla brännare i min varukorg, jag antar att det är fel och plockar bort den ena, eller?

DS
 
Men om grabben har CSN kort kan du ju få tag på Windows 7 för 100 spänn.

Kent, jag såg det men tyckte det verkade knöligt att man skulle behöva uppdatera licensen varje år :( trots att jag har barn som kommer vara i CSN svängen i minst 3år till + högskola efter det (förhoppningsvis).

Jag skummade iof sig bara igenom instruktionerna men det var så jag tolkade det iaf. Nu har jag beställt iaf men vi kommer förmodligen behöva en licens till :)

Tack för hjälpen än en gång. hoppas nu allt blir till min belåtenhet :)
 
Hade ändrat hårddisk konfigurationen lite granna och kört en SSD disk till Operativsystemet & att jobba ifrån , och spart arbetet på 2st 1tb diskar som körs i Raid-0 (Mirroring) bara för lite xtra säkerhet och det kostar inte så många kronor att fixa... Kanske något föreslagit redan iofs , orkade inte läsa igenom hela tråden.

Mvh
Johan
 
Hej och tack alla för hjälpen.

Har nu fått min dator och har fullt upp med att organisera allt som jag vill ha det. Har ju säkerhetskopior på alla möjliga ställen så det finns tyvärr även dubletter också lite överallt men det blir förhoppningsvis ordning någon gång :)

Jag återkommer om jag behöver hjälp med ev uppdateringar/kompletteringar senare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.