Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Designfråga.
- Trådstartare Rosie
- Start datum
mjonsson
Aktiv medlem
I vilket sammanhang?
Kan du sätta bildmärke i ett sammanhang?
Snackar vi när någon skissar och markerar en bild med ett märke, snackar vi bok manus med en markering var en eller annan bild ska in eller?
Som sagt - lite sammanhang så ska vi nog kunna knäcka det hela.
/Mattias
Kan du sätta bildmärke i ett sammanhang?
Snackar vi när någon skissar och markerar en bild med ett märke, snackar vi bok manus med en markering var en eller annan bild ska in eller?
Som sagt - lite sammanhang så ska vi nog kunna knäcka det hela.
/Mattias
forstheim
Guest
Hej Hans!
Ett "bildmärke" är ett komplement till en logotype.
Logotypen är ju själva företagets eller produktens namn, återgivet i ett speciellt valt teckensnitt. För att förstärka företagsidentiteten så väljer många företag att komplettera logotypen med ett "bildmärke"..eller mer brukligt..ett "företagsmärke". Detta märke utgörs ofta av en förenklad bild.
Bilder är ofta lättare att komma ihåg än texter och kan när märket är väl inarbetat användas separat, skilt från logotyp, på tex kläder.
Nu när vi är inne på kläder så kan vi ta Lacoste som exempel. LACOSTE är själva logotypen medan KROKODILEN utgör bild-/företagsmärket. En TV-tittare skulle knappast kunna urskilja det lilla ordet "Lacoste" på en tennisspelares tröja..däremot kanske man kan känna igen den gröna krokodilen och koppla ihop den med företaget Lacoste.
Mvh
Jonas
Ett "bildmärke" är ett komplement till en logotype.
Logotypen är ju själva företagets eller produktens namn, återgivet i ett speciellt valt teckensnitt. För att förstärka företagsidentiteten så väljer många företag att komplettera logotypen med ett "bildmärke"..eller mer brukligt..ett "företagsmärke". Detta märke utgörs ofta av en förenklad bild.
Bilder är ofta lättare att komma ihåg än texter och kan när märket är väl inarbetat användas separat, skilt från logotyp, på tex kläder.
Nu när vi är inne på kläder så kan vi ta Lacoste som exempel. LACOSTE är själva logotypen medan KROKODILEN utgör bild-/företagsmärket. En TV-tittare skulle knappast kunna urskilja det lilla ordet "Lacoste" på en tennisspelares tröja..däremot kanske man kan känna igen den gröna krokodilen och koppla ihop den med företaget Lacoste.
Mvh
Jonas
Similar threads
- Svar
- 0
- Visningar
- 574
- Svar
- 15
- Visningar
- 2 K