Annons

Denna bra för detta pris?

Produkter
(logga in för att koppla)
Priset vet jag inte om det är bra, däremot är det en riktigt gammal omodern kamera.

Inget en nybörjare ska köpa.

Den kom ut 2001, har 4 megapixel och inget vidare bra bildkvalité jämfört med vilken som helst av dagens kameror. Objektivet låter som en rätt tråkig variant också. Brännvidden 35-135 ger dig nästan ingen vidvinkel alls. Idag brukar det snarare vara 24-120 eller något.

Kolla efter en modernare kamera som Canon 450D 500D 40D 50D eller Nikon D80 D5000 D90 D300 i kvalitetsordning.

http://www.blocket.se/stockholm/Canon_EOS_1D___Canon_EF_35_135mm_29697119.htm?ca=11&w=1

Julafton är på väg och behöver en kamera , är denna bra som nybörjare ( jag lär mig ganska snabbt hur saker fungerar) vill fota lite allt möjligt allround tex lite sport,natur.porträtt

Om det är EOS 1D MK1 så är mitt svar nej för det priset.
Är det en MK2 så är mitt svar nja.
Det är en gammal kamera med gamla menyer och halvtaskig brusbild på höga ISO ( om du ska plåta sport inomhus). Dessutom kanske reservdelsförråden har börjat tryta hos Canon om det är en MK1. Är den presskörd? Dock är det en välbyggd kamera som tål mycket stryk.

Finns bättre och modernare kameror att köpa till det priset.

Varför är denna sämre ? på pricerunner kostar den as mycket!

Det finns 1D som kom ut -01, sen kom 1D Mk 2 som var förbättrad och nu är vi på 1D Mk 4 som kom ut i år och är asdyr. De gamla versionerna var såklart bra och dyra när de kom men nu är de gamla och den här är helt föråldrad.

Om du är nybörjare och 13 år gammal så är den kameran helt olämplig.

Är man oerfaren är det klart säkrast att köpa en ny kamera och lära sig på, tills man har skaffat tillräcklig erfarenhet för att veta hur man ska kolla en begagnad kamera.

För 5.000 kr kan du idag få en ny DSLR-kamera med objektiv och garanti som ger dig väsentligt bättre bildkvalitet än en digital prokamera från digitalkamerornas barndom gör, som redan sagts. Det finns nya sysemkameror i prisläget 4-5.000 kr från i princip alla de olika tillverkarna.

Just för ögonblicket torde du hitta marknadens i särklass bästa köp här:
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iId=9425060

För 2.995 kr får du inte bara en Sony A230 + objektiv 18-55 mm, utan just nu slänger de också med ett 4GB SDHC minneskort samt en zoomväska. Anledningen till reapriset är att det har kommit en senare modell (som kostar ungefär det dubbla).

Skulle du vara intresserad av detta bör du dock handla snabbt - de kan säkert ta slut när som helst.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto