hansen2
Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
Menar du att redaktionen satt det på pränt att det är så man skall göra?
Jag har sett att en del medlemmar tillämpar den metoden, inte att ni uppmanar till det alltså.
/Johan
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
elmfeldt skrev:
Menar du att redaktionen satt det på pränt att det är så man skall göra?
elmfeldt skrev:
Ok. Det kanske kan stämma, och totalt så bör det ju jämna ut kommenterandet. Men du tror att med någon form av funktion a la photosig så skulle du kommentera oftare? Alltså för att man känner att det är värt det, eller för tävlingsmomentet i att folk tycker det? Undrar för att ta reda på vad som driver kommenterandet.
Själv tror jag att det alltid finns folk som är mer benägna att skriva och andra som bara vill ladda upp/läsa (och att dessa alltid är fler).
Kanske vi skall dra ner på uppladdningsfrekvensen.
Det kanske skulle minska det lite men samtidigt skulle det också kunna förvärra det genom det fenomen som finns på Photo.Net och kallas "mate-rating", dvs "om du godkänner min kommentar så godkänner jag din och så får vi båda en bättre placering av våra bilder/ladda upp mer/etc". Fast det kanske kan vara värt att prova ändå, var bara min tanke om eventuella nackdelar.D76 skrev:
Detta kanske skulle kunna undvikas genom att man inte får poängen förrän mottagaren har bekräftat att "detta var en givande kommentar", förslagsvid genom att klicka på en OK-knapp bredvid kommentaren.
Bra idé men förmodligen inte särskilt populär. Jag är väldigt ny som medlem här men det som slog mig direkt var att det är ett väldigt inflöde av nya bilder. Man kan sitta klockan tio på kvällen och det mer eller mindre strömmar in bilder. Jag förstår inte vad det är för mening med att medlemmar kan ha bortåt 50 bilder i sina kritikalbum. Det är ju mer eller mindre omöjligt för en ny besökare att titta seriöst på 50 bilder. Bättre då att rensa ut gamla bilder som legat länge och redan fått mycket kritik innan man laddar upp nya. Som det är nu tycker jag det blir väl mycket privat fotoalbum över det hela.elmfeldt skrev:
Kanske vi skall dra ner på uppladdningsfrekvensen.
elmfeldt skrev:
Hur ser era kommentarsdifferenser ut? Själv ligger jag på minus.