Du måste vara inloggad för att det skall funka, är du det? Jag gjorde ett test till nu, det funkar perfekt om man är inloggad men ger det felmeddelande du får om man inte är det.Platypus skrev:
Hmm, här fungerar det då inte... Får upp meddelandet "Inga inlägg funna
Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Den nya startsidan
- Trådstartare miae
- Start datum
Då drar du till fel knappar. Grannknapparna skall ha likadana ikoner, såna där fula blåvita med ett saturnus-e på.honkan skrev:
Jag får det inte till att funka! det som händer är att det blir en överkorsad ring när man drar den till knapparna hmmmmmmm!
honkan
Aktiv medlem
jimh skrev:
Då drar du till fel knappar. Grannknapparna skall ha likadana ikoner, såna där fula blåvita med ett saturnus-e på.
Nu är jag rädd att du har satt mej på pottan
"fula blåvita med ett saturnus-e på" hittar inga sådana, kör med ie 7 om det har nån betydelse?
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Jag saknar valet se senaste album och att man enbart ser en bild bland slumpartade är nog en kalr miss då kritiken av bilder verkar avta stadigt, och att då ta bort två val som har med det att göra känns inte bra..
Har man varit borta ett par dagar så saknar jag det valet bland snabbval.
Jag saknar valet se senaste album och att man enbart ser en bild bland slumpartade är nog en kalr miss då kritiken av bilder verkar avta stadigt, och att då ta bort två val som har med det att göra känns inte bra..
Har man varit borta ett par dagar så saknar jag det valet bland snabbval.
Platypus
Aktiv medlem
Aha, var det så enkelt... det tänkte jag inte ens på att testa. Nu fungerar det finfintjimh skrev:
Du måste vara inloggad för att det skall funka, är du det? Jag gjorde ett test till nu, det funkar perfekt om man är inloggad men ger det felmeddelande du får om man inte är det.
/Lisa
Mats
Avslutat medlemskap
Jag vet inte om jag tänker rätt nu, men eftersom vi är är ca 80% som använder en skärm upplösning av 1024*768 eller högre (enligt fotosidan frågar) så borde sidan kunna ändra format, vilket skulle minska scrollandet, skapa mer utrymme för slumpvis valda bilder.
Som det är nu verkar sidan vara anpassad för 800*600, men det är ju en minoritet av användarna som har den upplösningen.
Generellt tycker jag att den nya layouten är possitiv så när som på kallendern som jag inte tycker är lika mycket värd som en slumpvald bild.
Ha de' bra
Mats
Som det är nu verkar sidan vara anpassad för 800*600, men det är ju en minoritet av användarna som har den upplösningen.
Generellt tycker jag att den nya layouten är possitiv så när som på kallendern som jag inte tycker är lika mycket värd som en slumpvald bild.
Ha de' bra
Mats
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Saknar fortfarande ett bra motiv varför man begränsar slumpartade bilder till enbart en pga kalendern. Har inte insett värdet av den förändringen ännu! Vere mer naturligt med fler, 4-5 skulle sitta bra!
OBS, detta är ingen kritik, utan en undran!
Roine
Saknar fortfarande ett bra motiv varför man begränsar slumpartade bilder till enbart en pga kalendern. Har inte insett värdet av den förändringen ännu! Vere mer naturligt med fler, 4-5 skulle sitta bra!
OBS, detta är ingen kritik, utan en undran!
Roine
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Jag håller med. Kaldendern kunde få vara längst ner i den spalten, under "Fotosidan frågar". Då kunde man sätta in en till slumpbild istället.
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej David
Då kan man helt enkelt offra kalendern då en av de viktigaste / värdefullaste tillgångarna är just bildkritiken eller hur?
Roine
Då kan man helt enkelt offra kalendern då en av de viktigaste / värdefullaste tillgångarna är just bildkritiken eller hur?
Roine
Håller inte med. Jag tycker kalendern är en viktig del. Däri skall man hitta saker som gör att man inte sitter framför datorn hela tiden. Att fotografera är så mycket mer än datorn. Fotosidan är så mycket mer än bildkritiken eller hur.
Genom menyvalen kommer du som besökare till sidor som bara har att göra med bildkritik. Tycker du att det är det roligaste, så rekommenderar jag dig att lägga ett snabbval till dessa sidor i din webläsare.
Genom menyvalen kommer du som besökare till sidor som bara har att göra med bildkritik. Tycker du att det är det roligaste, så rekommenderar jag dig att lägga ett snabbval till dessa sidor i din webläsare.
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej igen David
Visst är fotosidan mycket mer, men som sagt, vi har olika syn ibland och detta är ett av de fallen. Jag anser fortfarande att kalendern är en teknisk Yuppiefinnes med enbart teknikväde jämfört med att medlemmarnas bilder kommer upp då och då, det har i alla fall lett till en del kommentarer i efterhand på mina bilder. Detta har nu nästan dött ut, är det fler som sett samma trend?
Dock pratar vi ju om mariginella saker, totalt sett är ju ändå Fotosidan en av de mest stabila och lättanvända forumen av detta slag jag sett.
Ha en bra helg
Roine
Visst är fotosidan mycket mer, men som sagt, vi har olika syn ibland och detta är ett av de fallen. Jag anser fortfarande att kalendern är en teknisk Yuppiefinnes med enbart teknikväde jämfört med att medlemmarnas bilder kommer upp då och då, det har i alla fall lett till en del kommentarer i efterhand på mina bilder. Detta har nu nästan dött ut, är det fler som sett samma trend?
Dock pratar vi ju om mariginella saker, totalt sett är ju ändå Fotosidan en av de mest stabila och lättanvända forumen av detta slag jag sett.
Ha en bra helg
Roine
Ja, vi verkar ha olika målsättning här. Min målsättning är att så mycket bra information som möjligt skall presenteras på index. Kalendern är inte en techiegrej. Om du känner att du får för lite kritikkommentarer så tror jag inte att ett par fler bilder på index hjälper (chansen är liten att synas på index med tanke på mängden bilder). Jag rekommenderar istället att kommentera andras bilder, då detta är den absolut mest effektiva sättet att få fler kommentarer.
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej igen David
Visst är det så att ger man så får man, så jag knatar på och försöker ge kritik.
Ang finessers värde så antar jag ju att Ni ser, eller kan se, vilka tjänster som används och på så sätt kan styra Er utveckling åt rätt håll.
Jag ser ju bara det jag använder. Så loggar Ni och utvärderar de avdelningar Ni har så synns ju användarmöster rätt snart då antalet användare är relativt stort men med stor spridning på användarfrekvens och intressen.
Roine
Visst är det så att ger man så får man, så jag knatar på och försöker ge kritik.
Ang finessers värde så antar jag ju att Ni ser, eller kan se, vilka tjänster som används och på så sätt kan styra Er utveckling åt rätt håll.
Jag ser ju bara det jag använder. Så loggar Ni och utvärderar de avdelningar Ni har så synns ju användarmöster rätt snart då antalet användare är relativt stort men med stor spridning på användarfrekvens och intressen.
Roine
Loggar? Menar du att vi skall mäta vilka sidor som besöks?
Att bara jobba med populära funktioner verkar väldigt smalspårigt. Det är summan av kardemumman som gör helheten, och däri skall det finnas gott och blandat. Och jag tror faktiskt att vi har ganska bra koll på receptet.
Att bara jobba med populära funktioner verkar väldigt smalspårigt. Det är summan av kardemumman som gör helheten, och däri skall det finnas gott och blandat. Och jag tror faktiskt att vi har ganska bra koll på receptet.
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Förstår inte riktigt ditt svar. Ta inte det jag skriver som någon kritik eller påhopp, jag efterlyser inte ett försvar eller liknande. Jag framför bara att JAG tycker att det är synd inte fler bilder visas, dessutom har fler än jag framfört detta. Men det finns säker många som tycker annorlunda än både du och jag i frågan och skulle se helt andra saker på dessa platser, eller hur?.
Dock skriver jag också att jag anser att Ni HAR bra upplägg, relativt konsekvent användargränssnitt osv.
Dock tror jag fortfarande att man bör räkna frekvensen på "lätt att nå" valen för att se vilka funktioner som används frekvent och göra dessa mer tillgängliga. Men det är som sagt vad jag tycker.
Roine
Förstår inte riktigt ditt svar. Ta inte det jag skriver som någon kritik eller påhopp, jag efterlyser inte ett försvar eller liknande. Jag framför bara att JAG tycker att det är synd inte fler bilder visas, dessutom har fler än jag framfört detta. Men det finns säker många som tycker annorlunda än både du och jag i frågan och skulle se helt andra saker på dessa platser, eller hur?.
Dock skriver jag också att jag anser att Ni HAR bra upplägg, relativt konsekvent användargränssnitt osv.
Dock tror jag fortfarande att man bör räkna frekvensen på "lätt att nå" valen för att se vilka funktioner som används frekvent och göra dessa mer tillgängliga. Men det är som sagt vad jag tycker.
Roine
Jag tar det som konstruktiv kritik, vilket vi alltid välkommnar.
Det är kul att du föreslår just det angreppssättet. Det var nämligen precis så vi gjorde inför skissen av nya index. Det resulterade bland annat i listan med Snabbval mitt i index. Men det kanske saknas någon? Och precis som du skriver och jag också skrev i nyheten om index, att allt handlar om att ge och ta och att din åsikt är en av många.
Det är kul att du föreslår just det angreppssättet. Det var nämligen precis så vi gjorde inför skissen av nya index. Det resulterade bland annat i listan med Snabbval mitt i index. Men det kanske saknas någon? Och precis som du skriver och jag också skrev i nyheten om index, att allt handlar om att ge och ta och att din åsikt är en av många.