Annons

Demoversion av Photoshop 7

Produkter
(logga in för att koppla)

Malm

Aktiv medlem
Jag läste lite på idg.se förut och fick se en artikel som kanske kan intressera dom fotograferna här som kanske funderar på att införskaffa Adobe Photoshop 7

Numera finns det nämligen en fullt fungerande demoversion att ladda ner

källa

/Anders
 
Malm: inte riktigt! :)

Men allvarligt, hur många privatpersoner som vi här på fotosidan har lagt ut 12 tusen eller vad det nu kostar på hela programmet, när man kan låna det av kompisen?
 
Det finns ju andra kallor att lasta ner programmen fran osso tacka Internet for det gubbar o gummor...

Fast jag e ju inte skyldig, flamt...
 
Jag är lite tveksam till att det där är en sak att prata om i ett öppet forum faktiskt..

/Anders
 
Det har Malm alldeles rätt i. Inlägg som uppmuntrar till piratkopiering och inte tillför något annat vettigt till diskussionen har inget här att göra.

Jag har sagt det förut och jag säger det gärna igen. Borde inte vi som fotografer vara extra måna om upphovsrätten? (det var en retorisk fråga, svara inte på den utan återgå till huvuddiskussionen.)
 
Konstigt, Det går att gnälla över ett datorprogram som totalt ersätter mörkrummet för 12 000kr. Sedan är det inget problem att lägga ut den summan på kamror, optik, mörkrumsutrustning. SKÄMS!

Sedan tänker jag på ett uttalande av Adobes projektchef för Photoshop. Jag vet att Photoshop är ett av världens mest piratkopierade program. Jag vet också att de flesta kanppast använder det utan tycker det bara är coolt att ha det på hårddisken och de kan ändå inte använda finesserna i programmet.
Programmet är för professionella och de betalar och har råd att betala. Sedan finns det Photoshop element som är för amatörer.

Citerat fritt ur minnet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.