Det undrar jag också - har du köpt?
Sent svar men... Jodå, jag köpte mig en. För de pengarna är jag faktiskt rätt nöjd. Men också missnöjd på vissa punkter.
skärmen skiftar en del i temperatur över bildytan, dock inget som märks förutom om jag kikar på en helt vit bild.
Den har ett högfrekvent ljud på vita sidor med väldigt mycket tecken. Jag är känslig för sådant då jag har tinnitus och andra problem med hörseln och har inte stört mig mycket på det.
Hårdvarukalibreringen saknar verifikation vid slutförandet. Du får alltså ingen bekräftelse på att det är rätt gjort utan får testa i annat program.
Vidare så beslutade Dell sent i utvecklingsstadiet att överge funktionen för att jämna ut ljusstyrka och temperatur över bildytan vilket var en av de mer intressanta funktionerna enligt mig. tråkigt.
Funktionen finns, men fungerar bara på standardinställningarna och 50% ljusstyrka, alltså helt oanvändbart.
I övrigt är jag mycket nöjd. Färgerna känns bra. Antirelfexbehandlingen syns inte om inte verkligen anstränger sig. På u2711 gjorde den att jag lämnade tillbaka skärmen.
Att kunna styra inställningar och ändra profiler direkt i Windows är fint och smidigt. Hårdvarukalibreringen är enkel att göra.
Det ser helt enkelt bra ut vid normalt användande.
Nu har ju skärmen dessutom varit ute på några riktigt fina reor.
Köpte just en sån för anslutning till Mac Mini. Konstiga färger! Vid samtal med Dell support fick jag klart för mig att Dell inte har tilltro till att skärmen ska fungera bra med Mac. Inte heller ville skärmen kännas vid HDMI-kabeln, trots uttaget. Dell rekommenderade DVI som överlägset.
Har fler samma erfarenheter med Dell/Mac?
Vilken skärm ska man välja som Macanvändare?
Låter heltokigt.
Har själv varit i kontakt med Dell-supporten innan inköpet av min skärm. Tog flera samtal och mail för att få supporten att det var U2713H och inte HM som jag pratade om. De hade inte den blekaste om vad hårdvarukalibrering var. Inte heller funktionen för att få jämnare ljusstyrka och färgtemperatur över bilden heller:
Så nja, Dell-supporten var väl inget hurra för när man faktiskt vill fråga om något tekniskt med prylarna. När det gäller garantiutbyte är de dock riktigt snabba. Dagen efter samtalet så ringer någon på med en ny (refurbished) skärm. Har inte bytt ut min U2713H ännu men gick igenom 3 U2711 förut. Fick 2 utbytes vilket en hade grönt kladd på skärmytan och den andra hade en hel del repor. Men snabbt gick det med utbytet.