Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dela upp i underalbum?

Produkter
(logga in för att koppla)

tobiasschroder

Aktiv medlem
Detta är något jag skrev i november, men jag fick inget svar då.

Varför inte ha en möjlighet att samla flera album under en rubrik.
Rubriken kan sedan vara som ett samlingsalbum för alla album som finns under rubriken.
T.ex. "Vilda djur & fåglar" så hade alla bilder synts från de album som finns under rubriken, men hade man tryckt på älgar så hade bara de bilder som är inlagda i just "Älgar" kommit upp.

Tacksam för svar.

Bilagor

• underalbum.gif
    underalbum.gif
    11.4 KB · Visningar: 56
Detta är något jag skrev i november, men jag fick inget svar då.

Varför inte ha en möjlighet att samla flera album under en rubrik.
Rubriken kan sedan vara som ett samlingsalbum för alla album som finns under rubriken.
T.ex. "Vilda djur & fåglar" så hade alla bilder synts från de album som finns under rubriken, men hade man tryckt på älgar så hade bara de bilder som är inlagda i just "Älgar" kommit upp.

Tacksam för svar.

Samma fråga här: Album och underalbum
Vet inte om detta varit uppe förut på fler ställen men dristar mig till ett inlägg med en önskan: Att kunna skapa underalbum till album
I många program för sortering av dokument kan man enkelt underlätta överskådligheten genom att i en folder skapa olika underfoldrar i en trädliknande struktur. När man kommer upp i ett lite större antal bilder uppladdade på FS börjar ett behov av att kunna göra detta också här alltmer göra sig påmint. Finns det redan den möjligheten? Jag har ännu efter många års medlemskap inte lyckats klura ut hur man i så fall gör eller hittat någon som lyckats med detta. Om denna möjlighet finns: hur gör man?? Om det inte finns möjlighet idag: går det att införa en sådan funktion. Skulle varmt vilja rekommendera detta

Bästa hälsningar

Håkan Bergstrand

Jag är förvånad över att man ej kan bygga trädstrukturer med sina egna album här på FS, en större mängd bilder inom samma kategori blir snabbt oöverblickbart. Återstår då att skapa många album vilket blir minst lika oöverskådligt.

Det är i sanning märkligt då filsystem i sig består i nästlade hierarkier, detta bör Fotosidan se över genast.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar