Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dela studio i Gävle

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har under en länge haft mitt hem som en tillfällig studio, men nu är det dags att försöka få tag på en större och bättre lokal för detta!

Jag tänkte bara kika om någon i Gävle har en studio att hyra in sig i, eller om det finns ett gäng som vill vara med och dela på en bra lokal.

Hör av dig om du är intresserad så kan vi börja jakten!

Mvh Gabriel Liljevall
 
Jag är intresserad av att vara med på ett hörn, har då tyvärr ingen utrustning att dela med mig av, men det kanske finns andra som har det :)
Eller så kan an köpa/hyra tillsammans.
 
Hur har det gått i Jakten..
Har ni hittat någon lämplig lokal?

Nu är det förstås sommar och det kanske inte finns någon som vill krypa in i en studio.

Har funderat lite själv att om man redan har utrustning så borde man kunna hyra/låna lokaler för några timmar.. Lättings? Musikhuset? Spegeln?

Visst är det trevligare med en "egen" studio såklart, men det kostar lite också..

Har hört talas om något konstnärskollektiv i Vävaren (Strömsbro) där det skall finnas en fin studiolokal också. Men har inte forskat något i det.
 
Låter klart intressant har själv varit inne på samma linje..
Klar fördel att dela mot att hyra per timme... flexibliteten är najs...
skall höra runt lite i olika kretsar få se om lokal går att leta fram någonstans...
(undrar om det inte går att få bidrag om man bildar förening... ?! )

//micke
 
Jodå, om du bildar en hockey eller fotbollsförening kan du säkert få bidrag ;-)
Bidrag i form av studiecirkel är väl innan medlemmarna fyller 18.

Det som är lite pyssligt att få ihop är väl när saker går sönder och saker som slits som bakgrunder och modelljus i blixtar. Men är man några som delar på en lokal så får man väl ta en månadsavgift för att täcka in även de kostnaderna.

Sen är det bokning av lokalen som också kan trassla, själv har jag behov av en studio max två gånger i månaden och då på helger, gissningsvis så lär tiderna krocka ganska friskt med andra som också har 7-4 arbete. :)

Men det skulle vara roligt om det går att få ihop något, jag följer tråden med spänning och letar lite själv också såklart..
 
Av tråden att döma så är vi åtminstone fem som önskar tillgång till studio, och kanske en till, en kvinna som har sitt barn i samma klass som mitt. Sex personer som delar studio är väl en bra början.

Nu återstår ju bara att hitta en bra lokal, finns det inget utrymme i magasinen på vid Alderholmen eller liknande?
 
Hejsan, jag skulle också vara intresserad. Jag bor i Sandviken.

Jag har funderat på att investera i ett studiopaket och fota hemma i vardagsrummet. Det här sklle vara ett bättre alternativ.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.