Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Defekt bild vid import i LR5

Produkter
(logga in för att koppla)

mazk

Aktiv medlem
Har på senaste tiden börjat få fel på bilderna vid importen till LR5.
Laddar jag in filen igen så är allt normalt. Alltså inget fel på filen på minneskortet.
Det verkar gå snett under själva importen.
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2014-03-29 kl. 17.16.49.jpg
    Skärmavbild 2014-03-29 kl. 17.16.49.jpg
    103.5 KB · Visningar: 42
Lutar nog åt att det är minneskortet eller minneskortläsaren i alla fall. T.ex. kan det gå olika bra att läsa beroende på temperatur, eller om eventuell glappkontakt är i glappläge eller inte.

Är det lika illa med alla dina minneskort, eller trilskas något kort mer än något annat?

En annan och hemskare tanke är att din hårdisk börjar ge upp, och inte lagrar som den ska överallt på disken. Har du någon annan disk du kan lagra på, händer samma sak då?

Hur som helst troligtvis någon form av hårdvarufel.
 
Lutar nog åt att det är minneskortet eller minneskortläsaren i alla fall. T.ex. kan det gå olika bra att läsa beroende på temperatur, eller om eventuell glappkontakt är i glappläge eller inte.

Är det lika illa med alla dina minneskort, eller trilskas något kort mer än något annat?

En annan och hemskare tanke är att din hårdisk börjar ge upp, och inte lagrar som den ska överallt på disken. Har du någon annan disk du kan lagra på, händer samma sak då?

Hur som helst troligtvis någon form av hårdvarufel.

När jag tänker efter så händer det bara när jag stoppar kortet i datorn.
Kör jag med USB sladd från kameran så har det aldrig krånglat.
Kan nog vara inbyggda läsaren som är boven.
 
ANNONS