eXi
Aktiv medlem
Jag ska plåta mitt första bröllop för betalning i sommar och ska göra en provplåtning innan. Det kommer bli porträttbilder mest för att sedan gå igenom lite saker inför bröllopet. Då jag är lite novis på just bröllop undrar jag vad som är rimligt att debitera för en provplåtning? Min tanke är ju att jag gärna vill ha betalt för nerlagd tid om dom nu beslutar att inte anlita mig.
Kunden är bekant till en bekant till mig och vet att jag har begränsad erfarenhet av just bröllop. Men jag vill inte stå där med skägget i brevlådan sen utan vill göra ett seriöst jobb.
Hur hade ni tänkt? Debitera vid leverans av provbilderna? Bjuda på provbilderna och hoppas jag får jobbet eller enbart ta betalt om dom beslutar att inte anlita mig? Hur hade ni gjort?
Kunden är bekant till en bekant till mig och vet att jag har begränsad erfarenhet av just bröllop. Men jag vill inte stå där med skägget i brevlådan sen utan vill göra ett seriöst jobb.
Hur hade ni tänkt? Debitera vid leverans av provbilderna? Bjuda på provbilderna och hoppas jag får jobbet eller enbart ta betalt om dom beslutar att inte anlita mig? Hur hade ni gjort?