Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Datortid på våren?

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Tillbringar du mindre tid vid datorn (fs) under våren då det händer massor i naturen, eller är det samma hela året om?

Det händer alltid massor i naturen och själv älskar jag att fota på vintern. Mindre tid vid datorn försöker jag alltid åstadkomma, fast det är svårt ...

Mindre tid vid datorn........

(*Jo, Jeppe, du sitter mindre vid datorn, du gör det...det gör du...*)

Peppar peppar så passade jag på att gå ut en runda idag, trots blåst och allmänt tråkigt väder.. men lyckades ändå få en lyckad bild

3 timmar la jag idag..

Godnatt! Nu skall jag sova för att orka resa till Hornborgasjön och Tysslingen för att fota i helgen.

Leder jag tävlingen sen? ;)

Eftersom jag sitter vid datorn i stort sett hela tiden från halv nio till halv tre i skolan så är man ju rätt trött på att stirra in i en skärm när man kommer hem.
Känns riktigt gött att komma sig ut på eftermiddagen även när det är mörkt och kallt. Skulle tippa på att folk i allmänhet sitter minst framför datorn på sommaren och mest på vintern.

Jeppe skrev:
Mindre tid vid datorn........

(*Jo, Jeppe, du sitter mindre vid datorn, du gör det...det gör du...*)

Peppar peppar så passade jag på att gå ut en runda idag, trots blåst och allmänt tråkigt väder.. men lyckades ändå få en lyckad bild

3 timmar la jag idag..

He,he....Du har laptopen med på tur:))
mvh Erik

En ordningsfråga:

Vid bruk av fler än en dator, är det då okej att lägga samman tiden för datorerna var för sig?

raw efterbehandling oavsett årstid....

Jag fotar numera uteslutande i RAW så oavsett årstid krävs efterbehandling. Antal exponeringar är numera hyffsat jämt under hela året, så det lär bli åtskilliga timmar framför datorn även när "ljuset" kommer.....

Hälsningar Michael Jönsson:)

Datortiden är nog tämligen lika oavsett när på året det är. Det kan ofta vara så att det känns som om jag bara suttit max en halvtimma men när jag tittar på klockan så har det i verkligheten gått ett par timmar.

Jag spenderar extremt mycket mindre tid vid datorn under vår och sommar då jag istället för att häcka framför datorn då jag kommer hem från jobbet kastar i mig lite mat och beger mig ut och fotar istället.

Mvh, Andreas

Jag fotar numera uteslutande i RAW så oavsett årstid krävs efterbehandling. Antal exponeringar är numera hyffsat jämt under hela året, så det lär bli åtskilliga timmar framför datorn även när "ljuset" kommer.....

Hälsningar Michael Jönsson:)
-------------------------------------------------

Samma här fast tiden som jag tillbringar vid datorn blir ändå mindre..sitter inte och titta på bilder mm på nätet lika mycket under våren/sommaren..årstiden/årstiderna gör att man tillbringa och hitta på mer saker utomhus(dock individuellt,beroende på intressen mm).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar