ANNONS
Annons

Datorn hittar inte kameran

Produkter
(logga in för att koppla)

GustafUggla

Aktiv medlem
Hej!

Jag har nyligen köpt mig en beg. 20D. Den funkar felfritt i sig men när jag skulle lägga in bilder på datorn så blev det lite trassel.

Jag installerade medföljande program och provade EOS Capture, EOS Capture säger att den inte kan hitta kameran fast den var inkopplad.

Jag provade på en annan dator och då funkade det utan problem. Vet någon vad som är felet och om man kan göra något åt det.

Tacksam för all hjälp.

Medveten om att det här kan vara fel forumdel men jag chansar, mod kan känna sig fri att flytta tråden till någon annan del om det skulle vara bättre.

du skriver itne vad du har för dator och operativsystem på datorn,

men det kan vara så att USB portarna inte fungerar på din dator korrekt. om så är fallet är det nog enklast och billigast att köpa ett USB kort till datorn,

om usb portarna e ok. så kan man skaffa sig en kortläsare som spara på USB kontakten i kameran.

Dumt av mig, Windows XP på båda datorerna. USB-porten är okej, den funkar med andra kameror.

Om jag förstår ditt svar rätt så kan det funka med en kortläsare, menar du en sån som man ansluter vi USB eller en helt extern?

Lånar tråden lite då jag har ett liknande problem. Senast jag anslöt kameran (Eos 20D) till datorn (I Mac med Intel core duo-processor och OS X.4.9) så fick också jag meddelande om att den inte hittade kameran när jag öppnade EOS Capture, trots att det fungerat tidigare. Jag har fortfarande inte klurat ut vad det berodde på trots att jag provade flera gånger och t.o.m laddade in programmet på nytt i datorn. Har inte gjort något nytt försök under dom senaste månaderna.

gujo skrev:
Lånar tråden lite då jag har ett liknande problem. Senast jag anslöt kameran (Eos 20D) till datorn (I Mac med Intel core duo-processor och OS X.4.9) så fick också jag meddelande om att den inte hittade kameran när jag öppnade EOS Capture, trots att det fungerat tidigare. Jag har fortfarande inte klurat ut vad det berodde på trots att jag provade flera gånger och t.o.m laddade in programmet på nytt i datorn. Har inte gjort något nytt försök under dom senaste månaderna.

Prova med Image Capture som finns med OS X, heter nog Bildinsamling på svenska.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar