Annons

datorhaveri!

Produkter
(logga in för att koppla)
tror att jag ska pröva på ett lite annorlunda sätt, ska testa att formatera HD:n igen och sen ta recover med ett ordentligt program!

testade CompuPic PRO med det låste sig bara innan jag hann få igång det...

björn: Windows tappade inte bort hårddisken, den hittades både av BIOS och av windows själv. Det som hände var att filsystemet förstördes så att windows trodde att den var oformaterad och därmed oanvändbar.
Jag kanske borde ha gjort något annorlunda, men jag vet inte VAD bara!
 
Senast ändrad:
Finns ett trevligt program som heter "getdataback" som jag framgångsrikt använt för att rädda oåtkomliga filer på en disk!

[piratkopieringstrams bortredigerat av forumvärd]
 
Cronor skrev:

björn: Windows tappade inte bort hårddisken, den hittades både av BIOS och av windows själv. Det som hände var att filsystemet förstördes så att windows trodde att den var oformaterad och därmed oanvändbar.
Jag kanske borde ha gjort något annorlunda, men jag vet inte VAD bara!

Kanske skulle testat att boota från XP-skivan och valt reparera och därifrån kört kommandot FixMBR för att återskapa Master Boot Record på disken.
 
Cronor skrev:
tror att jag ska pröva på ett lite annorlunda sätt, ska testa att formatera HD:n igen och sen ta recover med ett ordentligt program!

testade CompuPic PRO med det låste sig bara innan jag hann få igång det...

björn: Windows tappade inte bort hårddisken, den hittades både av BIOS och av windows själv. Det som hände var att filsystemet förstördes så att windows trodde att den var oformaterad och därmed oanvändbar.
Jag kanske borde ha gjort något annorlunda, men jag vet inte VAD bara!

Nästa gång det händer startar du med startdiskett / cd och skriver 'fdisk /mbr', och sedan skriva 'sys c:'. klarttis.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.