ulltand
Aktiv medlem
Arne S skrev:
...Mitt budskap är alltså: Uteslut INTE disken, prova med en annan. Vill du veta mer får du gärna höra av dig....
Hur skulle det kunna vara disken när felet finns även utan disk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Arne S skrev:
...Mitt budskap är alltså: Uteslut INTE disken, prova med en annan. Vill du veta mer får du gärna höra av dig....
Arne S skrev:
Hej Magnus!
Många verkar utesluta hårddisken...gör inte det!
Jag hade EXAKT samma fel på en Delldator i helgen. Tog den till en kompis som testade den och kliade sig i huvudet. Provade att starta med installationsskivan, samma symptom. Efter en timmes jobb kopplade han ur hårddisken, satte i en tom hårddisk och vips så startade skiten. In med "gamla" disken, felet återkom.Om det var fel på mjukvara eller hårdvara vet jag inte, men efter utbytt hårddisk funkade den.
Väl hemma körde jag XP-installation på den nya disken. Därefter kopplade jag in den "kraschade" disken i stället för min DVD-läsare och kunde då även rädda över materialet som fanns på den.
Körde sedan en koll på disken som visade att ett par sektorer var skadade men reparerades. Därefter formaterade jag och jag skall nu försöka få den att funka i en gammal dator.
Mitt budskap är alltså: Uteslut INTE disken, prova med en annan. Vill du veta mer får du gärna höra av dig.
/Arne
mange78 skrev:
...borde inte bios då ändå starta när jag kopplar ur hårddisken...
jeskata skrev:
...Ta också ur CD och diskettstation...
FILM) (ulltand skrev:
Han har ju redan testat det. Varför göra det igen?
FILM) (ulltand skrev:
Hur skulle det kunna vara disken när felet finns även utan disk?