Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Damm/rök för fotoatmosfär

Produkter
(logga in för att koppla)

n_sandstrom

Aktiv medlem
Hej. Jag försöker jaga rätt på någon metod för att återskapa bilder av denna typ: http://www.neverahero.net/wp-content/uploads/2013/11/BY878diIgAAz5hs.jpg utan att decennier av gammalt damm råkar finnas på plats.
Något man kan plocka med sig, så vanliga rökmaskiner går bort. Och helst något som inte skitar ner allt för mycket heller.

Jag har labbat lite med vanligt hederligt mjöl, men tycker att det håller sig alldeles för klumpig, och faller för snabbt. Det vägrar helt enkelt stanna kvar i luften mycket nog för att fylla en bild.

Finns det något väl beprövat knepp för detta? Aska, sågspån, kattsand?

Det där var en för mig helt okänd källa för konstgjord rök. Ska nog beställa hem ett par patroner och labba med.

Lustigt nog verkar företaget som tillverkar dom hålla till precis bredvid det gamla sinterverket i Stråssa, byggnaden med världens bästa gamla damm, det jag försöker efterlikna :p

Bilagor

• IMG_9860.jpg
    IMG_9860.jpg
    237.5 KB · Visningar: 61
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar