Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Damm innanför displayglaset
- Trådstartare noniz78
- Start datum
afe
Aktiv medlem
Är det inte ett skydd för displayen som du kan knäppa lös och rengöra bakom bara.
Canon brukar väl inte köra med lösa displayskydd på samma sätt som Nikon gör? Det borde inte smyga sig in damm på en Canon så lätt tycker jag, men om laminering eller nåt släppt kanske det kan göra det - jag skulle rekommendera att kolla med butiken där TS köpt kameran.
noniz78
Avslutat medlemskap
Sitter inget löst displayskydd på.
Kan tänka mig att det smugit in sig damm vi den vridbara leden (vridbar display),
men jag gissar bara.
Har kollat med företaget där jag köpte kameran om det är nått som täcks av garantin eller inte.
Fick till svar att det gör det inte, om inte dammet funnits där när kameran var ny (vilket det inte gjorde).
Tips annars på serviceställen för fotoutrustning, gärna i värmland.
Tack tack!!
Kan tänka mig att det smugit in sig damm vi den vridbara leden (vridbar display),
men jag gissar bara.
Har kollat med företaget där jag köpte kameran om det är nått som täcks av garantin eller inte.
Fick till svar att det gör det inte, om inte dammet funnits där när kameran var ny (vilket det inte gjorde).
Tack tack!!
afe
Aktiv medlem
Sitter inget löst displayskydd på.
men jag gissar bara.
Tack tack!!
Jag tycker det låter konstigt att det ska kunna komma in så mycket damm där att det stör, och det inte täcks av garantin. Har du möjlighet att ta en bild av skärmen och posta och visa?
noniz78
Avslutat medlemskap
noniz78
Avslutat medlemskap
http://www.fotosidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=129618&stc=1&d=1368033528
Lite större, bästa jag kunde fixa nu.
Bilagor
afe
Aktiv medlem
http://www.fotosidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=129618&stc=1&d=1368033528
om det där dammet faktiskt sitter bakom glaset tycker jag det är illa, och något som borde åtgärdas på garantin - vad säger andra D600-ägare? (här i forumet alltså)
apersson850
Aktiv medlem
Det yttre glaset brukar vara tryckt in eller tejpat fast på sådana displayer. Släpper det i en skarv kan det förstås komma in damm.