Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Damm i objektivet, hur petig ska man vara??

Produkter
(logga in för att koppla)

ambient

Avslutat medlemskap
Hejsan,,,har idag hämtat ut ett nikon 70-300vr från posten och stör mig lite på att det finns några dammkorn i objektivet, jag är ganska ny inom foto så min fråga är att hur petig skall man vara när det gäller ett nytt objektiv,,innan man skickar tebax varan och vill ha en ny. Skräpet i objektivet stör nog inte bild kvaliten men bara stör i allmänt mvh: Mika

risken är att det sänker andrahandsvärdet om du eventuellt skulle sälja vidare det någon gång

när det kommer till nya kameraprylar tycker jag man ska ha 0-tollerans

Är i en liknande situation. Har hittat en ganska (2x2 mm) flaga innanför första linsen efter ett halvårs användande. Kan man ta det på garantin?

silverpilen skrev:
Är i en liknande situation. Har hittat en ganska (2x2 mm) flaga innanför första linsen efter ett halvårs användande. Kan man ta det på garantin?

Jag skulle ringa upp min leverantör eller återförsäljaren och fråga. De bör kunna svara rakt av om det är en godkänd garantiårgärd.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar