Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dags för ny utrustning!

Produkter
(logga in för att koppla)

VictorGerdevag

Ny medlem
Vuxit ur en 350D, och nu senast gjorde jag mig kvitt en 20D, pga inspirationsbrist.

Nu är inspirationen tillbaka! Ser motiv överallt och måste ha tag i schysst utrustning. Vilket hus väljer jag i klassen 5-10 000?
Någon som har ett hett tips jag bara måste klämma på? Vill ha rejäla grejor, batterigrepp, vädertätning.

Skall ju även ha objektiv, har Nikon, Sony, Pentax etc något i klass med Canons 17-40 (underbart).

Prova kläm på Canon EOS 40D och 17-40 gluggen. Den kombinationen är både bra och relativt billig. Det finns bättre kameror och objektiv, men då spräcker du din budget rejält.

Kikat på en beg Canon 40d, Nikon d200 eller ny Pentax k20d alla är väldigt prisvärda och är vädertätade och finns i den prisklassen, oftast kan du hitta både 40d och d200 för runt 5-7000 med batterigrepp medan du kan hitta en ny k20d för liknande summor.

Vad det gäller gluggar till märkena så vet jag inte ifall nikon eller pentax har någon motsvarighet på canons 17-40 det skulle väl vara deras 16/17-50/55 2.8 . Men både nikon och pentax har ju fördelen att det finns mängder med manuella objektiv vilket kan vara lite kul :)

... Men både nikon och pentax har ju fördelen att det finns mängder med manuella objektiv vilket kan vara lite kul :)

Men här är det ju Canon som har fördelen då man kan använda (genom en adapter) objektiv från Nikon (F), Carl Zeiss (C/Y), Leica (R), m.fl!

Canon 5d!

Finns för knappt 10k i fint skick och 8 om den är mycket använd.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar