Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Dags för 7D mark III
- Trådstartare rannug
- Start datum
Oförbätterlig
Aktiv medlem
Bort med lågpassfiltret?
PMD
Aktiv medlem
Jag skulle kunna tänka mig bättre prestanda vid hög-ISO, lättare vikt, wifi och pekskärm.
Bättre dynamik på låg-ISO vore väl en rimlig förväntan, med tanke på EOS 80D.
Fredrik AVT
Aktiv medlem
Med tanke på prisutvecklingen på nya produkter på sistone så lär den väl hamna runt 20.000kr initialt så det blir ju ett annat pris än det man kan finna för 7D II. Nu var det länge sedan men 7D II har varit nere i 10.000kr.
nivas
Aktiv medlem
Bättre dynamik på låg-ISO vore väl en rimlig förväntan, med tanke på EOS 80D.
Vi är ju så olika som kameraanvändare, och därför blir utmaningarna för tillverkarna enorma på att tillverka "rätt" kamera.
Enda gången som jag är nere under ISO 400 är när exponeringstiderna slår i taket. Mer normalt ligger jag på 800-1600.
Med tanke på prisutvecklingen på nya produkter på sistone så lär den väl hamna runt 20.000kr initialt så det blir ju ett annat pris än det man kan finna för 7D II. Nu var det länge sedan men 7D II har varit nere i 10.000kr.
Det där är ju en klassisk prisutvecklingskurva för nya produkter.
MkI låg väl på 17000 vid lansering, MkII kring 19000?
Mellan 17000-20000 känns väl rimligt.
PMD
Aktiv medlem
Det gäller oftast för mig också, men Canon är ju helt uträknat bland förståsigpåarna på nätet för att deras kameror har så usel dynamik på bas-ISO, och sensortekniken som först kom i EOS 80D tycks råda bot på det, åtminstone delvis.Vi är ju så olika som kameraanvändare, och därför blir utmaningarna för tillverkarna enorma på att tillverka "rätt" kamera.
Enda gången som jag är nere under ISO 400 är när exponeringstiderna slår i taket. Mer normalt ligger jag på 800-1600.
Det vore därför rimligt att Canon kommer att använda samma teknik i EOS 7D III, tycker jag.
PMD
Aktiv medlem
Jag tror att det vore orimligt att vänta sig att introduktionspriset på EOS 7D III kommer att vara lägre än introduktionspriset för EOS 7D II. Snarare högre.Det där är ju en klassisk prisutvecklingskurva för nya produkter.
MkI låg väl på 17000 vid lansering, MkII kring 19000?
Mellan 17000-20000 känns väl rimligt.
martinot
Aktiv medlem
7D Mark II kom i slutet av 2014. Hög tid att det kommer en ny 7D Mark III.
Men när kommer den? Har inte hört ett ljud.
Då det bara är tre år sedan 2014, och typiska produktlivscykler för de flesta bättre DSLR:er normalt är snarare runt ca 5 år, så skulle jag personligen, som allra tidigast, tippa och gissa på under mitten/sent nästa år, eller första halvan av 2019.
Fredrik AVT
Aktiv medlem
Då det bara är tre år sedan 2014, och typiska produktlivscykler för de flesta bättre DSLR:er normalt är snarare runt ca 5 år, så skulle jag personligen, som allra tidigast, tippa och gissa på under mitten/sent nästa år, eller första halvan av 2019.
Kan stämma. Det hänger också på i vilken grad Canon känner sig hotade av Nikon D500. Detta skulle i så fall kunna leda till en tidigareläggning. En minimal uppgradering då skulle bli AF från 1DX II med sensorteknik från 80D och möjligen en sökarförstoring. Det senare är dock kanske mindre sannolik. Med tanke på lanseringspriserna för 5DIV och 6D II ruggar jag dock för vilket pris Canon skulle försöka sätta.
Olof R
Aktiv medlem
Enligt detta kommer inte någon mkiii att presenteras förrän i slutet av 2018:
https://www.canonrumors.co/category/canon-eos-7d-mark-iii/
Sedan är det förstås som vanligt med rykten...
https://www.canonrumors.co/category/canon-eos-7d-mark-iii/
Sedan är det förstås som vanligt med rykten...
Bengf
Aktiv medlem
Nja....Den tidigare utsläpps cykeln på 5 år har väl bara hänt mellan 7D 2009 och 7DMKII 2014, D300 fans också länge kvar, man finputsade lite och D300s kom. Det här tror jag var fullt medvetna val från både C/N, man storsatsade på för tiden prisvärda FF-modeller, nu jäklar skall det här säljas småbilds kameror ( då var inte Fuji lika på tapeten och dagens diskussioner om att APS-C räcker till för dom flesta vågade inte många ens tala om, fotonörden var eld och lågor över dom nya fina prisvärda småbilds kamerorna )
APS-C skulle plockas in i små kompakta smidiga modeller och följa med som backup, en del med fasta objektiv och några som gick att byta objektiv på och kameror med 1 tums sensorer kom ut, kanske för att försöka visa att dom var bättre på foto än den tidens telefoner. samtidigt efter 2012 började försäljningen med systemkameror att minska, marknaden såg ut vara mättad på något sätt, och man började så smått att behålla sina kameror lite längre, inte samma iver över att köpa nästa nya kamera som kom.
Tänk så olika det är hur en specs behöver se ut, en ny 7DMKIII får nog 4K sägs det och tänk vad tidiga Panasonic var med 4K ( UHD ) och det har dom även i billiga modeller, vem vet om det inte kommer en jäkligt vass spegelfri modell som ersätter 7DMKII.
APS-C skulle plockas in i små kompakta smidiga modeller och följa med som backup, en del med fasta objektiv och några som gick att byta objektiv på och kameror med 1 tums sensorer kom ut, kanske för att försöka visa att dom var bättre på foto än den tidens telefoner. samtidigt efter 2012 började försäljningen med systemkameror att minska, marknaden såg ut vara mättad på något sätt, och man började så smått att behålla sina kameror lite längre, inte samma iver över att köpa nästa nya kamera som kom.
Tänk så olika det är hur en specs behöver se ut, en ny 7DMKIII får nog 4K sägs det och tänk vad tidiga Panasonic var med 4K ( UHD ) och det har dom även i billiga modeller, vem vet om det inte kommer en jäkligt vass spegelfri modell som ersätter 7DMKII.