PMD
Aktiv medlem
Jag har länge gått i tankarna att satsa på antigen 7D eller 60D...
Har du många och dyra Canon-objektiv? Annars kan det vara värt att kolla vad andra kameramärken har att erbjuda. Du måste ju inte köpa en Canon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har länge gått i tankarna att satsa på antigen 7D eller 60D...
EF-S objektiv fungerar visst på 7D, det är bara på 5D och 1D serien de inte går att använda.
Har du många och dyra Canon-objektiv? Annars kan det vara värt att kolla vad andra kameramärken har att erbjuda. Du måste ju inte köpa en Canon.
Om man inte kommer ihåg är det ganska lätt att se efter. Själv tycker jag c-lägen är helt oundgängliga, de gör det t ex möjligt att snabbt byta inställningar från att plåta stillastående motiv till något som rör sig snabbt. Skulle gärna ha fler än tre på min 7D.Jag använder aldrig C-lägen. Hur ska man komma ihåg vilka inställningar man har på dem?
Om man inte kommer ihåg är det ganska lätt att se efter. Själv tycker jag c-lägen är helt oundgängliga, de gör det t ex möjligt att snabbt byta inställningar från att plåta stillastående motiv till något som rör sig snabbt. Skulle gärna ha fler än tre på min 7D.
Det skulle förstås vara bra, fast jag skulle ändå inte vilja vara utan de tre jag har lätt åtkomliga på en ratt. Nu tar det ju bara en tiondels sekund att byta inställningar och jag kan göra det utan att ta sökaren från ögat.Om man kunde namnge dem så skulle jag nog vara mer benägen att använda dem. Man borde kunna ha hur många som helst (dvs ett tiotal eller så) i en meny, t.ex.