NEOLiNES
Aktiv medlem
Jag är ju nybliven fotoentusiast som precis har snubblat över min första systemkamera.
Jag är även en hängiven prylnörd, som tycker att alla tillbehör är nästan mer viktiga än själva kameran i sig. Jag har ju köpt på mig en del tillbehör till min kamera som jag både är nöjd med och mindre nöjd med. Jag hade tänkt att räkna upp vad det är för tillbehör som jag har köpt till kameran och sedan hade jag tänkt att låta er hjälpa mig att hitta fler onödiga tillbehör att fylla kameraväskan med.
I kameraväskan idag
På väg till kameraväskan (redan inköpt, men inte fått hem)
Era förslag (Fyller på allt eftersom era förslag rullar in)
Vad fotograferar jag?
Jag bor i centrala Göteborg, så det är väldigt mycket gatufotografering som gäller för mig. Dock fotograferar jag mina hundar väldigt mycket oxå. Ibland (när jag orkar) tar jag mig ut i skogen och fotograferar lite landskap oxå, men oftast är det väldigt mycket rörelse på de platser jag fotograferar.
Budget
Jag har tänkt att hålla mig runt 1500:-/månad.
Jag är även en hängiven prylnörd, som tycker att alla tillbehör är nästan mer viktiga än själva kameran i sig. Jag har ju köpt på mig en del tillbehör till min kamera som jag både är nöjd med och mindre nöjd med. Jag hade tänkt att räkna upp vad det är för tillbehör som jag har köpt till kameran och sedan hade jag tänkt att låta er hjälpa mig att hitta fler onödiga tillbehör att fylla kameraväskan med.
I kameraväskan idag
- Canon EOS 1000D
- Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 Zoom Lens
- Wide Strap EW-100DBIII
- MASSA 58mm UV-filter
- MASSA 62mm UV-filter
- KEIKOS® 72" MonoPod
På väg till kameraväskan (redan inköpt, men inte fått hem)
- Digital W3520 55" Camera Tripod
- Gripstrap SWD-10
- Canon C-17 Kameraväska (Extra)
- Eyecup 18mm Canon
- Wireless Remote Shutter Release
- Battery Grip BG-E5
Era förslag (Fyller på allt eftersom era förslag rullar in)
- Ordentlig (men smidig) kameraväska sökes
- Objektiv med rejäl räckvidd sökes
- Blixt som inte kostar skjortan sökes
Vad fotograferar jag?
Jag bor i centrala Göteborg, så det är väldigt mycket gatufotografering som gäller för mig. Dock fotograferar jag mina hundar väldigt mycket oxå. Ibland (när jag orkar) tar jag mig ut i skogen och fotograferar lite landskap oxå, men oftast är det väldigt mycket rörelse på de platser jag fotograferar.
Budget
Jag har tänkt att hålla mig runt 1500:-/månad.