Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dags att bygga en ministudio

Produkter
(logga in för att koppla)

bananskal25

Aktiv medlem
Dags som sagt att bygga en ministudio.
Nu har jag skaffat mig en blixt till, och då menar jag inte riktig studioblixt paket, utan sånt man sätter på kameran.

Tanken är att jag ska kunna vara portabel, och även kunna fota lite utomhus.

Jag har SB-800 och nu mitt senaste inköp SB-900
Jag har även en reflexskärm.

Men mitt problem är att jag inte riktigt kan bestämma mig för vad jag ska ha för stativ för alla dessa prylar. De ska så klart vara smidiga, vara mångsidiga, och ändå billiga.
Jag vill inte att mitt stativval ska begränsa mig.

Jag kikade runt lite på kaffebrus, och andra alternativa hemsidor för sånthär, men ändå lite svårt att bestämma sig.
Vet inte riktigt vad som passar ihop med vad osv.

Jag ska iallafall kunna använda reflexskärmen ovanför huvudet av modellen om solen skulle skina. Och även blixtarna ska ha någon form av arm så att stativet inte kommer med i bilden, men samtidigt stabil, och ska inte välta för minsta lilla vindpust.
Tanken är att jag ska använda paraply. Nu vet jag dock inte om paraply eller softbox som är det bästa lösningen för porträttfotografering, så ni är välkomna att komma med förslag där också.

Som sagt, lite svårt att bestämma mig :p

Så, nån som har några idéer eller erfarnehet för detta är välkommen att skriva här, och kanske även ge mig några länkar på några produkter som är värt att köpa.

Tacksam för alla förslag....
 
Hej!
På den här bloggen finns det många bra tips. Kanske något som kan hjälpa Dig.

Med De Vänligaste Hälsningar:
Andreas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.