ANNONS
Annons

Dagens skämt? Måste ju vara fel.

Produkter
(logga in för att koppla)
Inte nödvändigtvis. Pundet står relativt lågt mot kronan, och engelsk momssats är lägre.

En D300 kostar 900 GBP och gluggen 1000 GBP hos Robert White. Med engelsk moms på 17,5% blir det ungefär 2230 GBP så Calumets pris är nog fullt rimligt. De är en stor, seriös kedja med butiker i flera länder.

Så de är inte massa extragrejer som ska på det priset? Haha vad glad jag blir, julafton mitt i sommarn! Visste att det var billigare utomlands men här finns ju verkligen pengar att tjäna!

Ni får gärna rekommendera bra butiker i England! Warehouseexpress, Calumet Photo och Robert White är dem tre butiker med bra rykte som jag vet om nu.

Ffordes är också pålitliga. Har köpt ett par saker av dem de senaste åren och de har varit väldigt hjälpsamma. Dessutom är de snäppet billigare än Robert White.

Aperture UK skall också vara bra men sysslar mest med begagnade grejer, inte så mycket digitalt.

Calliii skrev:
Så de är inte massa extragrejer som ska på det priset? Haha vad glad jag blir, julafton mitt i sommarn! Visste att det var billigare utomlands men här finns ju verkligen pengar att tjäna!

Ni får gärna rekommendera bra butiker i England! Warehouseexpress, Calumet Photo och Robert White är dem tre butiker med bra rykte som jag vet om nu.

väntar på en d300 + 24-70/2.8 ifrån robert white, de har dock strul med deras hemsidan och småklurigt och ta reda på om saker finns i lager eller ej. råkade ut för ett smärre missöde då de skylta med att d300 var i "stock" medans den inte va det, dock proffsig uppföljning utav deras kundtjänst.

kalaset gick på 26 och kostar 30,5 på cyberphoto.

Japp, jag ringde RW i tisdags för att fråga om jag skulle hinna få en D300 till helgen men fick då veta att den var slut i lager. Det skulle dock komma in antal till slutet på veckan. Enligt säljaren jag pratade med säljer D300 som smör.

Just nu lutar jag åt en D300 med 17-55/2,8. Den kostar 1580GBP + moms (ca 22000kr inkl frakt) mot 29000kr hos Scandinavian (och då är RW inte någon av de billigaste handlarna i England, det går förmodligen att spara både en och två tusenlappar om man letar lite).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar