Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dagens bästa naturbild!

Produkter
(logga in för att koppla)
HDFS) (KGS skrev:
njae... kan det vara dags... du menar förstås prickarna... brrrr... hoppades slippa sånt på ett tag... kan det inte vara snö på linsen, det snöade som attan på vägen dit o hem...

Nädu, det där är skit på sensorn - det kommer du inte undan ;)
 
Den här herren har fått för sig att fågelbordet endast är för domherrar så han jagar iväg övriga fåglar...
 

Bilagor

  • jaga-iväg.jpg
    jaga-iväg.jpg
    56.3 KB · Visningar: 521
Tog den här bilden tidigare i veckan. Kameran fokuserade bra, däremot hade jag en del problem med att zooma in "rätt". Jag fick ta en 4-5 bilder innan jag fick till det. Tog bilden i "nattläge" på kameran, och eftersom hela stan lyses upp av högtrycksnatriumlampor så blir himmlen orange.
 

Bilagor

  • spökträd1liten.jpg
    spökträd1liten.jpg
    21.1 KB · Visningar: 427
Macro på natten, med en kompaktkamera, funkar det?? Jag var bara tvungen att prova. Jag var ute med kameran i "annat ärende" när jag gick förbi en liten grupp snödroppar, så det var bara att kasta sig i gräset, ställa in "supermacro"läget o manuell focus. Här är resultatet, endast beskuret pga storleksbegränsningen.
 

Bilagor

  • snödroppe.jpg
    snödroppe.jpg
    14.7 KB · Visningar: 396
Vad är väl naturligare än detta? Eller rättare sagt, den enda bilden jag fick i dag p.g.a. risigt väder som vanligt när man är ledig.
 

Bilagor

  • tomte.jpg
    tomte.jpg
    58.9 KB · Visningar: 284
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.