Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dagens bästa naturbild!

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Höst - redan ?!

Vevo skrev:
Var i Norrköping i går och fick en smärre chock.
Gula, torra höstbjörkar överallt.
Inte dagens bästa, men väl en bild som får en att undra hur kort den här sommaren kommer att bli.
Det är nog snarare vattenbristen som gör att bladen gulnar än att det är dags för träden att sova redan. :eek:)
 
Brun mosaikslända, hona lägger sina ägg i åkanten.

Huvudet blev i alla fall skarpt ;) (340mm, 1/13 sek. handh.)
 

Bilagor

  • dsc_0075.jpg.jpg
    dsc_0075.jpg.jpg
    82.2 KB · Visningar: 377
Denna mink som här har vänligheten att vara still i en halv sekund kilar vidare och upp i fisktrappan.

Jag blir nyfiken och hoppar ut i den halvt torrlagda kanalen på några stenar. Sätter mig på vakt ca. åtta meter utanför mynningen på fisktrappan.

Det som går in måste väl komma ut? Det är riktigt mörkt därinne så upp med blixten (tack Nikon).

Sitter obekvämt på huk och siktar förfokuserat in i den mörka öppningen i säkert 10 minuter när något händer:
 

Bilagor

  • dsc_0064.jpg.jpg
    dsc_0064.jpg.jpg
    84.9 KB · Visningar: 564
Har inte gjort något åt bilden så ögonen lyser lite väl mycket.
 

Bilagor

  • dsc_0094.jpg.jpg
    dsc_0094.jpg.jpg
    79.8 KB · Visningar: 564
Hörru grabben ...

... leta reda på en egen bira. Den här är MIN!

Bålgeting som just tagit en simtur i en burk bayerskt.
 

Bilagor

  • dscf5626-400.jpg
    dscf5626-400.jpg
    23.5 KB · Visningar: 543
Alien - släng dig i väggen!

när jag ändå håller på ...
 

Bilagor

  • dscf5621-500.jpg
    dscf5621-500.jpg
    41.5 KB · Visningar: 535
Re: Re: Alien - släng dig i väggen!

HDFS) (KGS skrev:
oj, han borde kamma sej! vad har du använt för järn för att få till den där kvaliteten? grymt!

Fuji S2 Pro, Sigma 105/2.8. Bländare 16 + blixt. Ev hade jag en närbildslins påskruvad också.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.