Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dagens bästa naturbild!

Produkter
(logga in för att koppla)
Bara bra med respons! Diskussionsformen är ju också det som skiljer denna tråd från en bildpool, så om vi bara postar bilder blir det meningslöst. Kör på! :)

Jag blir inspirerad!
 
Re: Re: Löjtnantshjärtanknopp

Arleklint skrev:
Prova att blända upp så att du får en mer diffus bakgrund.

Jag är tacksam för tipset jag är inte riktigt van med kameran ännu. Jag har sett att andra får en mycket difusare bakrund, jag försöker skapa det men skam den som ger ska prova igen. Nej, jag misstycker inte tvärtom blir glad åt kritik och försöker lära mej istället.
Mvh Kjelle
 
Håller med om den här trådens förträfflighet - här kommer gårdagens bästa nötväcka. Den verkligen njöt i solen, det såg nog till och med lite tvångsmässigt ut...!
 

Bilagor

  • növäcimg_4682-01.jpg
    növäcimg_4682-01.jpg
    55.6 KB · Visningar: 601
En bild som jag fotade nyss... här uppe existerar ju ingen mörk natt längre;)

Den blev inte fullt skarp,, så då hamnade den i en av mapparna med lite grovkorniga B/W-bilder.
(Bilder som jag pintar ut i små storlekar på grovt akvarellpapper...).

MVH Niclas,
 

Bilagor

  • miiiiini.jpg
    miiiiini.jpg
    26.6 KB · Visningar: 596
Arleklint skrev:
Tjusigt tycker jag. Kanske lite frätt i några delar, men en bra komposition.
Tack Janne kul att den gillas. Jag var tvungen och kolla om den var utfrätt men det var den inte, den har inga pixlar från 252 till 255. Så den har täckning även på de ljusaste ställena. Iallfall orginalbilden (den okomprimerade) Men den är ljus på sina ställen ;0))

mvh/Ove
 
Mer körsbär! Eller fågelbär som jag läste att det också kallas. Några tips på hur man ska beskära denna gröna kvist?
 

Bilagor

  • 3358f.jpg
    3358f.jpg
    42.5 KB · Visningar: 623
Blev nog den bästa naturbilden igårkväll. Ganska vanlig solnedgång, fast lite kul med solen mellan träden =)
 

Bilagor

  • solnedgång_mellan_träd-liten.jpg
    solnedgång_mellan_träd-liten.jpg
    48.9 KB · Visningar: 601
Gullvivor

Idag har jag varit utanför trädgårdens gränser och hittade bl.a dessa Gullvivor det får bli mitt bidrag idag. :eek:) Kjelle
 

Bilagor

  • gullvivor.jpg
    gullvivor.jpg
    57.6 KB · Visningar: 572
Ingen märkvärdig bild, men jag slutar aldrig imponeras av vilka otroligt vackra fåglar det är! Fotad från bilen i morse, efter att jag släppt av sambon vid stålverket i Oxelösund.

("tyst på dig där bak - ta nappen - pappa ska bara fota lite..")

/Per
 

Bilagor

  • ejder_fotosidan.jpg
    ejder_fotosidan.jpg
    51 KB · Visningar: 565
Har tagit två bilder, här är en av dom och nä den andra bilden är inte på tjädern så det fick bli ett fågelarsel.

Mvh
Maverick
 

Bilagor

  • fs_forum_pict5287.jpg
    fs_forum_pict5287.jpg
    55.7 KB · Visningar: 537
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.