Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D90 Workshop/Bok

Produkter
(logga in för att koppla)

Fritzo

Ny medlem
Hej,

Jag är nybliven ägare till en D90, nybörjare vad gäller fotografering och tänkte nu på bästa sätt lära mig fota. Har sett att det finns en uppsjö med böcker och guider som visar specifikt på D90:n grunderna med fotografering, inställningsmöjligheter, tekniker mm.

Vad rekommenderar ni mig att börja med? Gärna förslag på bra böcker eller workshops på nätet. Har även funderingar på att gå någon distanskurs på högskola för att få ytterligare substans i det hela. Min tanke är att det nog vore smidigt med material som visar efter D90:s funktioner då det förmodligen ser annorlunda ut på andra kameror.

Tacksam för all input.

Fredrik

Hej,

Jag är nybliven ägare till en D90, nybörjare vad gäller fotografering och tänkte nu på bästa sätt lära mig fota. Har sett att det finns en uppsjö med böcker och guider som visar specifikt på D90:n grunderna med fotografering, inställningsmöjligheter, tekniker mm.

Vad rekommenderar ni mig att börja med? Gärna förslag på bra böcker eller workshops på nätet. Har även funderingar på att gå någon distanskurs på högskola för att få ytterligare substans i det hela. Min tanke är att det nog vore smidigt med material som visar efter D90:s funktioner då det förmodligen ser annorlunda ut på andra kameror.

Tacksam för all input.

Fredrik

Hej ! Kolla denna bok på bokus.se -Nikon D90 Digital Field Guide,mycket bra bok rekomenderas !

Ska tillägga att det finns även en intruduktionsflim som heter-Nikon D90 DVD Guide-Magic Lantern.

Finns det någon annan bok som rekomenderas och är riktigt bra?

Kollade bokus och det var ju sjukt mycket böcker om foto.
Bara böcker med D90 var ju ganska många.

Om man ändå beställer 1 bok kan man ju lika gärna beställa 2...

Det behöver inte vara en D90 bok utan en bra fotobok för en rimlig peng som ger lite mer förståelse för fotografering. På svenska vore extra trevligt...

Hej ! Kolla denna bok på bokus.se -Nikon D90 Digital Field Guide,mycket bra bok rekomenderas !

Va' kul! Om motsvarigheten för D50 skriver jag här på FS (i recensioner):

"Jag kan inte se att någon av FS:s läsare skulle ha någon glädje av denna bok. Jag köpte den i tron att den skulle vara en bok som beskrev hur man gör det där lilla extra, med exempel ifrån just en D50. Men icke. Den går igenom kameran på ett ganska nedlåtande sätt, i tron att läsaren har svårt att fatta. Den tar också upp ett ganska stort antal triviala allmänna fototips, men D50 används inte som exempel!

Mitt råd: köp inte.
"

Uppenbarligen har de blivit bättre.

Per.

Vad rekommenderar ni mig att börja med?

Jag vill även slå ett slag för Scott Kelbys böcker "Digitalfotografering" (Del 1 & 2 iallfall, del 3 kan man gott vänta med ett tag)

Böckerna är avsedda att vara "märkesneutrala", men det är Nikon som används i 1&2 iallafall.

Va' kul! Om motsvarigheten för D50 skriver jag här på FS (i recensioner):

"Jag kan inte se att någon av FS:s läsare skulle ha någon glädje av denna bok. Jag köpte den i tron att den skulle vara en bok som beskrev hur man gör det där lilla extra, med exempel ifrån just en D50. Men icke. Den går igenom kameran på ett ganska nedlåtande sätt, i tron att läsaren har svårt att fatta. Den tar också upp ett ganska stort antal triviala allmänna fototips, men D50 används inte som exempel!

Mitt råd: köp inte.
"

Uppenbarligen har de blivit bättre.

Per.

Jo ,det har de nog blivit ! Tycker inte det är något som helst fel på denna bok då den verkar som en förlängd instruktionsbok.Alla exempel görs med D90 och boken är lättläst,lättförstådd och tar upp allt och lite till !

Sen kan man ju skoja till det lite och säga-ju bättre kamera desto bättre blir boken ! MVH.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar