Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D90 som inte vill stänga av sig

Produkter
(logga in för att koppla)

T_A_G

Aktiv medlem
jag har en D90 som dra ur sig 2 st helt nyladdade batterier (Nya)..

Kamera i övrigt är helt oanvänd.

När man vrider den svarta ratten på "OFF" då står de i lilla displayen "[124]" (hur många foton som får plats i minneskortet).
plus att den lilla gröna (tänkar) lampan blinkar konstant hela tiden..

Men tar jag ur minneskortet då står de "[- E -]" och batteriet drar ur sig på bara några timmar..

Är de någon slags inställning eller är de bara jag som är kass..?
Snälla hjälp mig!

Nog låter det trasigt alltid.
(Du har naturligtvis testat "master reset" med de gröna prickarna?)
Det går rykten om att detta kan inträffa med felaktig kortläsare.

Till verkstaden med den :)

Den ska visa hur många foto kvar du kan ta. Dock ska inte batteriet ta slut, det brukar räcka väldigt länge.

Den ska visa hur många foto kvar du kan ta. Dock ska inte batteriet ta slut, det brukar räcka väldigt länge.

Inte helt ny.. men Den är hyffsat oanvänd..

Minneskortet fungerar i andra kameror och de går att fotografera.. de är bara när man stänger av den som lilla lampan blinkar..

Japp jag har provat återställningen...

De är bara att lämna in den ????

Den fungerar helt normalt när man har kameran igång.. FÖRUTOM att batteriet tar slut på några timmar bara..

Minneskortet fungerar i andra kameror och de går att fotografera.. de är bara när man stänger av den som lilla lampan blinkar..

Den fungerar helt normalt när man har kameran igång.. FÖRUTOM att batteriet tar slut på några timmar bara..

Piratbatteri??

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar