berliner
Aktiv medlem
När jag ska köra slut på batteriet på min D90 så brukar jag ta den sista krämen genom att sätta igång liveview och börja fokusera på en massa grejer. (I övrigt har jag bara använt liveview så få gånger att jag kan räkna tillfällena med en hand) Iaf, när jag joxxar runt och försöker ta slut på batteriet så uppstår ibland att det blir en grön ruta som blinkar när den hittat fokus (?), istället för en grön ruta för bekräftad fokus eller en röd ruta då fokus inte kunde hittas. När rutan är grön och blinkar så går det inte att fokusera om de närmaste 5-10 sekunderna - rutan blir sen röd, slutar blinkar och det går att fokusera om.
Jag undrar om ngn vet vad den här blinkade gröna rutan betyder? Är det en felfunktion så är det inget jag lider av då jag inte använder liveview, men vill gärna påpeka det när kamera åker in på sin årliga service. Jag har haft kameran sen början av september och bara tagit lite mer än 10 000 bilder med den. Inte så värst använd med andra ord.
Jag undrar om ngn vet vad den här blinkade gröna rutan betyder? Är det en felfunktion så är det inget jag lider av då jag inte använder liveview, men vill gärna påpeka det när kamera åker in på sin årliga service. Jag har haft kameran sen början av september och bara tagit lite mer än 10 000 bilder med den. Inte så värst använd med andra ord.