Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D90 handla hemma eller importera ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tänkte köpa mig ett D90 hus, eller ev kittet med 18-105/3,5-5,6 VR och sedan sälja objektivet för att få ner priset på huset lite
men det finns kanske ingen marknad för dessa objektiv ?

Är det någon vits att importera från något trevligt land ?
dollarn ex. är ju inte så roligt i dagsläget
Går det att kapa någon tusenlapp kan det ju vara intressant, annars kan jag lika gärna handla hemma, men tanke på garantier m.m

Tänkte köpa mig ett D90 hus, eller ev kittet med 18-105/3,5-5,6 VR och sedan sälja objektivet för att få ner priset på huset lite
men det finns kanske ingen marknad för dessa objektiv ?

Går det att kapa någon tusenlapp kan det ju vara intressant, annars kan jag lika gärna handla hemma, men tanke på garantier m.m

http://www.prisjakt.nu/

Lägsta pris i Sverige: 8445kr
Lägsta pris inom EU: 8270kr

Utanför EU tror jag du åker på tull på X%. Med tanke på att frakten säkert ligger några hundralappar högre utanför Sverige så lönar det sig säkert inte att beställa inom EU (utanför Sverige). Nu är inte Prisjakt det allvetande oraklet, självklart kan det finnas butiker som säljer billigare, men det är åtminstone en snabb indikator på om det skulle kunna löna sig att handla inom EU.

För inte så länge sedan kunde man få tag på fabriksnya kameror och objektiv till ett bra pris från Hong Kong (via Ebay). Detta verkar tyvärr inte vara lika lätt längre, nu ligger deras prier (inkl frakt) på ungefär samma nivå som här hemma. Chansen att behöva betala tull + moms på paket från Asien är liten, men beställer du från USA åker du så gott som alltid på tull och moms. Köpt flera objektiv från Hong Kong, för ca ett år sedan köpte jag Sigmas 70-200 f2.8 och sparade ca 3000:- jämfört med att köpa det här i sverige.

Du kan ju hålla ett öga på Ebay och se om du kan hitta en billig som skickas från tex Tyskland eller Storbritanien, då kanske du kan spara några hundralappar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar